Rekordowe 32,1 tys. ton ładunków odprawił w ubiegłym roku port lotniczy Katowice, zwiększając rok do roku obsługę cargo o przeszło połowę. Tegoroczny plan zakłada odprawienie ponad 40 tys. ton towarów i rozpoczęcie prac zmierzających do budowy drugiego terminalu cargo.
- W pierwszym kwartale tego roku ogłosimy przetarg na wybór projektanta drugiego terminalu towarowego. Chcielibyśmy, żeby budowa tego obiektu wystartowała w pierwszej połowie przyszłego roku - zapowiedział w poniedziałek prezes zarządzającego podkatowickim lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL), Artur Tomasik.
W ubiegłym roku z i do Katowice Airport przewieziono rekordowe 32 tys. 104 tony lotniczego frachtu. To wynik o 57,6 proc. (ponad 11,7 tys. ton) lepszy niż w roku 2020 i najlepszy ze wszystkich krajowych portów regionalnych.
- Naszym celem jest zapewnienie odpowiedniej przepustowości infrastruktury dla dalszego rozwoju segmentu cargo, ponieważ prognozujemy dalszy dynamiczny wzrost. W 2022 roku spodziewamy się kolejnego rekordu - z i do Pyrzowic powinno zostać przewiezione ponad 40 tys. ton ładunków - prognozuje prezes GTL.
W ub. roku liczbą startów i lądowań frachtowców wzrosła w Pyrzowicach prawie o połowę, do 4642 operacji wykonanych przez samoloty towarowe - to o 1515 więcej niż w roku 2020, a zarazem najwięcej w historii Katowice Airport. Aktualna siatka regularnych połączeń towarowych pyrzowickiego lotniska składa się z dziesięciu tras.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.