Nie chcesz dopuścić do tego, żeby konkurencyjne sklepy internetowe oferowały klientom niższe ceny niż Twój sklep? Zastanawiasz się, co zrobić, aby Twój e-commerce był zawsze o krok przed konkurencją? Jest to możliwe dzięki narzędziu Dealavo Dynamic Pricing, które umożliwia automatyczne monitorowanie cen i działań konkurencji, a także dostosowywanie oferty do warunków, jakie oferuje konkurencja.
Czym jest Dynamic Pricing?
Dynamic Pricing określamy inaczej jako automatyzację ustalania cen. Narzędzie to umożliwia zautomatyzowane regulowanie cen w ofercie sklepu internetowego w odpowiedzi na działania konkurencji i w oparciu o wcześniejsze założenia. Śledzenie cen konkurencji oraz działań promocyjnych, które podejmują konkurencyjne e-sklepy, to daje możliwość szybkiej reakcji i uatrakcyjnienia swojej oferty, aby klient, dla którego kluczowym czynnikiem przy wyborze danej oferty jest cena, wybrał właśnie Twój e-commerce.
Jak działa Dynamic Pricing?
Narzędzie zbiera dane na temat ofert konkurencji z rynku oraz systemów ERP. Na ich podstawie sugeruje, jaką cenę powinny mieć poszczególne produkty, aby pozwalały osiągać ustalane cele, np. sklasyfikować Twoją ofertę w TOP 3 najtańszych w rankingach porównywarek. Co ważne – Dynamic Pricing daje możliwość ustalania odmiennych zasad dla każdej kategorii produktów w sklepie internetowym, w poszczególnych kanałach sprzedaży oraz odrębnych lokalizacjach.
Wyniki wyliczeń narzędzia podlegają kontroli i mogą zostać w każdej chwili poddane optymalizacji. Użytkownicy Dealavo Dynamic Pricing mają możliwość pozwolenia programowi na automatyczną zmianę cen w oparciu o dane z analizy lub ich każdorazowego akceptowania.
Korzyści płynące z automatycznego ustalania cen
Narzędzie do analizy cen konkurencji oraz automatycznego ustalania cen niosą korzyści przede wszystkim na dwóch polach – możliwości zwiększenia przychodów ze sprzedaży oraz oszczędności czasu w przygotowywaniu oferty.
Analityka e-commerce – przekonaj się, jak duże masz pole do działania
Jeśli chcesz przekonać się o tym, ile cennej wiedzy na temat ofert konkurencji i jej działań pozwolą Ci zebrać automatyczny monitoring cen i Dynamic Pricing, skorzystaj z możliwości, jaką jest darmowa analiza sklepu w Dealavo. Dzięki niej dowiesz się m.in. na temat tego, jak wypada Twoja oferta na tle konkurencji oraz ile podmiotów ma podobną ofertę do Twojej i kto spośród nich jest najtańszy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.