Działającą dotąd w miastach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii sieć 40 Punktów Obsługi Klienta systemu Śląskiej Karty Usług Publicznej (ŚKUP) zlikwiduje tamtejszy Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM). Funkcjonalności punktów mają zostać przeniesione m.in. do internetu.
Sieć Punktów Obsługi Klienta ŚKUP przygotował w poprzednich latach mBank, obsługujący płatności w ramach systemu ŚKUP. Zlokalizowano je, biorąc pod uwagę łatwość dostępu, m.in. w centrach miast czy centrach handlowych. W punktach tych można było m.in. złożyć wniosek o spersonalizowaną kartę ŚKUP, odebrać ją, odblokować oraz zwrócić czy składać reklamacje.
Początkowo punkty te były jedynym miejscem wydawania kart ŚKUP. Wraz z rozwojem epidemii w ub.r. ZTM umożliwił płatną dostawę zamawianych kart do domów, a także bezpłatną - w Punktach Obsługi Pasażera ZTM. W czwartek rzecznik ZTM Michał Wawrzaszek poinformował, że od 22 marca sieć 40 Punktów Obsługi Klienta zakończy działalność.
Wawrzaszek zapewnił, że sprawy kierowane dotąd do Punktów Obsługi Klienta ŚKUP, związane z obsługą kart systemu, będzie można załatwić bez wychodzenia z domu. - Zauważamy, że pasażerowie wolą i coraz chętniej korzystają z właśnie takich rozwiązań. Nie dziwi nas to, bo tak jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej, szczególnie w czasach pandemii - zaznaczył rzecznik.
Uściślił, że zamówione do 6 marca br. karty ŚKUP będzie można odbierać w Punktach Obsługi Klienta do 20 marca. 22 marca karty nieodebrane z Punktów Obsługi Klienta zostaną przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Karty zamówione po 6 marca będzie można nadal zamawiać z przesyłką do domu przez Portal Klienta lub odbierać w Punktach Obsługi Pasażera.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.