REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
4 maja 2020 20:00 Polska Agencja Prasowa 1.4 tys. odsłon

Gliwice poszerzyły przejazd przez węzeł drogi nr 88 i DTŚ

Aby choć częściowo zniwelować tworzące się korki, Gliwice przygotowały przebudowę łącznicy zjazdowej z al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, czyli DK88, do ul. Portowej i Drogowej Trasy Średnicowej
fot: Andrzej Bęben/ARC

Dobiegają końca prace na newralgicznym łączniku drogi krajowej nr 88 z Drogową Trasą Średnicową w Gliwicach - podało w poniedziałek, 4 maja, miasto. Rozplanowane na dwa miesiące prace w miejscu, w którym w godzinach szczytu tworzyły się długie korki, wykonano w dwa tygodnie.

"Dobiegają końca prace przy rozbudowie łącznicy al. Jana Nowaka Jeziorańskiego z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową. Pozostało jeszcze tylko dokończenie prac przy malowaniu oznakowania poziomego" - przekazał w poniedziałkowym biuletynie gliwickiego magistratu tamtejszy Zarząd Dróg Miejskich.

"Zmiany polegające na wprowadzeniu dwóch pasów ruchu na odcinku od al. Jana Nowaka Jeziorańskiego (to w Gliwicach droga nr 88 - PAP) w kierunku ronda na skrzyżowaniu DTŚ i ul. Portowej mają poprawić płynność ruchu. Prace trwały dwa tygodnie i dzięki mniejszemu natężeniu ruchu i sprzyjającym warunkom atmosferycznym zostały ukończone dużo wcześniej, niż zakładano" - zaznaczyli drogowcy.

DTŚ z Katowic do Gliwic to największa inwestycja realizowana w ostatnim dwudziestoleciu przez śląskie samorządy i najważniejsza, obok odcinka autostrady A4, arteria drogowa w Górnośląsko-Zagłębiowskiej-Metropolii. Wytyczona możliwie w pobliżu centrów miast obsługuje ruch lokalny. Uzupełnia tym samym równoległą autostradę A4, przeznaczoną dla tranzytu.

Prace budowlane, których inwestorem był rząd, ruszyły w 1986 r., od 1999 r. DTŚ stała się zadaniem samorządów. Cała trasa, od węzła z trasą S86 w Katowicach do węzła z drogą krajową nr 88 i ul. Portową w Gliwicach, liczy ok. 31 km. Ostatni gliwicki odcinek średnicówki otwarto wiosną 2016 r.

Zaprojektowany i zrealizowany przez gliwicki samorząd odcinek DTŚ, przebiegający przez tamtejsze śródmieście, ma inny charakter niż pozostała część trasy, której parametry są bliskie trzypasowej drodze ekspresowej. W Gliwicach na dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu, z gęsto rozmieszczonymi zjazdami i wjazdami, obowiązuje ograniczenie do 70 km/h.

Odcinek ten, poza funkcją tranzytową, rozprowadza ruch po centrum Gliwic, a jego połączenie z drogą krajową nr 88 - układem dwóch rond - tworzy główny dojazd do mieszczącej się przy tzw. "ósemkach" zakładów gliwickiej strefy ekonomicznej. Specyficzny układ dwóch rond na końcu DTŚ oraz prowadzących z niego łącznic do DK88, to jedyne kolizyjne skrzyżowanie na tej trasie.

Aby choć częściowo zniwelować tworzące się tam często korki, miasto przygotowało przebudowę łącznicy zjazdowej z al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, czyli DK88, do ul. Portowej i Drogowej Trasy Średnicowej. O rozpoczęciu robót informowano 15 kwietnia. Zapowiedziano wówczas, że prace, a wraz z nimi utrudnienia, potrwają około dwóch miesięcy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZIMKE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Co z „czternastką” w węglowej spółce? Zarząd przedstawił propozycję
11 lutego 2025
34.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]