REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 listopada 2019 16:07 Polska Agencja Prasowa

Zmiany w ruchu pociągów z powodu instalacji nowego systemu sterowania ruchem

Rozpocznie się instalacja nowoczesnego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny
fot: Krystian Krawczyk

W nocy z 29 na 30 listopada rozpocznie się instalacja nowoczesnego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Zaplanowane na dwa tygodnie prace wymagają zmian w połączeniach kolejowych. Zostały one ujęte w rozkładach jazdy przewoźników.

Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK poinformował w piątek, że nowy system pozwoli na szybszą odprawę pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Projekt jest współfinansowany przez UE w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Według przedstawicieli PLK PLK operację wprowadzenia nowoczesnego sytemu sterowania ruchem pociągów na stacji Kraków Główny przygotowywano od kilku miesięcy. Do nowego systemu muszą być włączone 83 rozjazdy - ważne elementy linii kolejowej, na których przejeżdżający pociąg zmienia tor. Każdy element przed odbiorem będzie dokładnie testowany.

Nowe rozwiązanie, wprowadzone w miejsce dotychczasowego system przekaźnikowego z lat osiemdziesiątych, zaoferuje dyżurnym ruchu dodatkowe możliwości prowadzenia pociągów. Będą one mogły przejechać przez węzłową stację Kraków Główny wykorzystując ponad 1,4 tys. różnych układów.

- Jest to szczególnie ważne dla zapewnienia dobrej obsługi podróżnych w momentach nieprzewidzianych zdarzeń, ewentualnych usterek toru lub pociągów - wskazał Hamarnik.

Instalacja nowego systemu rozpocznie się w nocy z 29 na 30 listopada i potrwa do połowy grudnia. W tym czasie na węzłowej stacji Kraków Główny będą zmiany. Zarządca infrastruktury poinformowały przewoźników o zmianach i uwzględniono to już w ogólnodostępnych rozkładach jazdy na portalach internetowych.

By usprawnić przejazd pociągów przez Kraków w czasie instalacji systemu, nie będzie obowiązywać przerwa w kursowaniu po linii średnicowej pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym. PLK zabezpieczą dodatkowe służby techniczne i pociągi sieciowe w celu sprawnego usuwania ewentualnych usterek.

Koleje Małopolskie skrócą trasę aglomeracyjną SKA1 - składy z Wieliczki dojadą do Krakowa Płaszowa, a pociągi z Kraków Airport tylko do Krakowa Głównego. Na pozostałej części trasy obowiązywać będzie komunikacja zastępcza (tramwaje nr 3 i 50). Część pociągów trasy aglomeracyjnej SKA 2 z Miechowa pojedzie do stacji Kraków Płaszów, przez stację Kraków Olsza, z ominięciem stacji Kraków Główny. Cztery pociągi trasy aglomeracyjnej SKA3 z Tarnowa i jeden z Bochni zakończą kursy na stacji Kraków Olsza, zamiast w Krakowie Głównym.

Pociągi Przewozów Regionalnych kursujące na trasie z Rzeszowa do Katowic i Wodzisławia Śląskiego pojadą objazdem przez stację Kraków Olsza, z pominięciem stacji Kraków Główny. Niektóre pociągi tego przewoźnika jadące od strony Trzebini na odcinku Zabierzów - Kraków Główny obsługiwane będą zastępczą komunikacją autobusową.

Zmieniono też trasę pociągów PKP Intercity Przemyśl - Świnoujście - Przemyśl, które pojadą drogą okrężną od Krakowa do Mysłowic, przez Spytkowice z ominięciem stacji Krzeszowice, Trzebinia i Jaworzno Szczakowa. Na odcinku Kraków - Mysłowice kursować będzie autobus komunikacji zastępczej. Pociąg IC nr 3524 do Olsztyna rozpocznie bieg na stacji Kraków Płaszów o godzinie 15:08 i pojedzie drogą okrężną z ominięciem stacji Kraków Główny.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IGZRG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zwolnienia grupowe w węglowej spółce? Prezes odpowiada
30 września 2024
32.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]