Ponad 6 milionów użytkowników i 18,5 miliona odsłon w miesiąc na serwisie GOV.PL, który bije rekordy popularności. Portal jest rozbudowywany od kwietnia 2018 r. Dołączają do niego kolejne ministerstwa. W styczniu 2019 r. na GOV.PL są już wszystkie resorty i pada rekord 1, 5 mln unikalnych użytkowników i 6,9 mln odsłon. Na portalu pojawiają się pierwsze urzędy wojewódzkie. Uruchomiony zostaje panel użytkownika – Mój GOV. Startuje kampania „e-Polak potrafi!”. Efekt? Rekordowy październik.
– Tylko w tym jednym miesiącu nasz portal odwiedziło ponad 6 mln Polaków, którzy wygenerowali 18,5 mln odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 mln sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – I dowód na to, że GOV.PL spełnia oczekiwania użytkowników. Znając ten adres zyskujemy nie tylko łatwy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach, ale i do wszystkich e-usług – dodaje szef MC.
Cel powstania GOV.PL to ułatwienia w sprawach urzędowych. Efekty widać. Każdego dnia odwiedza go średnio 250 tys. osób. Rekordowym dniem był 1 lipca (start składania wniosków o 500+ na pierwsze dziecko). Wtedy na portalu pojawiło się pół miliona osób.
Obecnie w ramach portalu działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów – w tym czterech urzędów wojewódzkich. Na GOV.PL użytkownicy znajdą także 189 kart usług (w tym roku zaplanowano 70 kolejnych) i sześć serwisów tematycznych (na ten rok zaplanowano jeszcze 80 nowych serwisów).
Wszystkie działające w ramach GOV.PL serwisy mają spójną szatę graficzną – tak, aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej.
– Stale pracujemy nad tym, aby GOV.PL był jeszcze lepszy, jeszcze bardziej użyteczny i jeszcze bardziej intuicyjny – mówi minister Marek Zagórski. – Naszym priorytetem jest obecnie rozwijanie panelu użytkownika – Mój GOV – dodaje szef MC.
Mój GOV to najnowszy produkt (działa od 23 września 2019 r.). Każdy kto się zaloguje za pomocą profilu zaufanego, w jednym miejscu znajdzie nie tylko wszystkie swoje dane i dostęp do e-usług oraz nową skrzynkę służącą do wymiany korespondencji z urzędami. Dzięki Mój GOV, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP.
Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Odpowiedź na pismo przesłane z urzędu to teraz kilka kliknięć myszką!
Kolejnym dowodem na coraz większą popularność e-administracji wśród Polaków jest stale rosnąca liczba właścicieli profili zaufanego (PZ). Tylko w tym roku przybyło ich ponad 1,9 mln. I to kolejny rekord – w żadnym innym roku Polacy tak chętnie nie zakładali PZ. W sumie ma go niemal 4,5 mln osób.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.