Przelotowa ul. Goeppert-Mayer w Katowicach będzie przez weekend zamknięta w związku z kolejnym etapem budowy węzła przesiadkowego Sądowa - podało miasto. Inwestycja, na którą składa się m.in. nowy międzymiastowy dworzec autobusowy, ma być gotowa do końca br.
Chodzi o jedno z trzech budowanych obecnie centrów przesiadkowych w Katowicach. Umowę na budowę węzła Sądowa miasto podpisało w lutym ub.r. Pierwsze utrudnienia związane z inwestycją pojawiły się w lipcu ub.r. - tym bardziej że przebudowywany jest także okoliczny układ drogowy.
Jak poinformowała rzeczniczka katowickiego magistratu Ewa Lipka, ze względu na konieczność wykonania warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni na przebudowywanym odcinku ul. Goeppert-Mayer w najbliższy weekend ta przelotowa ulica zostanie wyłączona z ruchu samochodowego (termin te może jeszcze ulec zmianie w razie niekorzystnych warunków).
Na czas zamknięcia ul. Goeppert-Mayer wprowadzone zostaną objazdy. Kierowcy jadący od strony ul. Grundmanna, chcąc dojechać do ul. Mikołowskiej powinni kierować się ul. Gliwicką do pl. Wolności, a następnie ul. Sądową. Kierowcy jadący od ul. Mikołowskiej będą prowadzeni ul. Matejki przez Plac Wolności i ul. Gliwicką.
Lipka przypomniała też, że aby wokół centrum przesiadkowego nadać priorytet komunikacji zbiorowej budowane są buspasy i nowe drogi rowerowe. Od pl. Wolności przez ul. Sądową, następnie Goeppert-Mayer w kierunku ul. Gliwickiej powstanie czwarty pas ruchu, na którym pojawi się buspas. Zaplanowano też połączenie do dróg rowerowych przy ul. Grundmanna.
Węzeł Sądowa w centrum miasta, który za 56,9 mln zł realizuje Budimex, ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne. Węzeł ten będzie funkcjonował ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego, mieszcząc m.in. parking dla ok. 50 samochodów. Inwestycja powinna być gotowa do końca br.
W Katowicach trwa jeszcze budowa dwóch innych centrów przesiadkowych - Brynów i Zawodzie, które na południe i na wschód od centrum miasta ułatwią przesiadki z samochodów i autobusów na tramwaje. Niewielkie centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym Ligota funkcjonuje już od kilku miesięcy.
Węzeł Sądowa jest jedyną inwestycją I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dotowaną z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Pozostałe trzy (Ligota, Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.