Z dostępnej od pół roku usługi Wi-Fi w pociągach Pendolino skorzystało ponad 200 tys. podróżnych - podało w środę PKP Intercity. Dodano, że pasażerowie korzystają z bezprzewodowego internetu średnio przez nieco ponad 2 godz.
- Do końca czerwca 2019 roku, czyli w ciągu pierwszego półrocza funkcjonowania usługi bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do internetu w pociągach Express InterCity Premium (EIP) z usługi skorzystało 206 tysięcy podróżnych - czytamy w środowym komunikacie. Jak dodano, w samym czerwcu było to około 2500 osób dziennie.
- Średni czas korzystania z Wi-Fi wynosi 2 godziny i 4 minuty. Każdego dnia pasażerowie pobierają średnio 263 GB danych - wskazano.
Pierwszy pojazd Pendolino wyposażony w Wi-Fi oddano do użytku w grudniu 2018 roku - przypomniana PKP Intercity. Z bezprzewodowego internetu można obecnie korzystać w 10 pociągach kategorii EIP.
Jak zapowiada przewoźnik, do listopada tego roku zaplanowano zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich składach Pendolino.
Według komunikatu sieć Wi-Fi dostępna jest w 305 składach i wagonach PKP Intercity. - Posiada ją 255 wagonów PKP Intercity oraz 50 elektrycznych zespołów trakcyjnych, czyli 20 składów PesaDART, 20 składów FLIRT3 oraz 10 pociągów Pendolino - wskazano. Zgodnie z planami, do roku 2023 bezprzewodowy internet ma być standardowym wyposażeniem niemal 80 proc. składów PKP Intercity. Docelowo usługa ma być dostępna we wszystkich pociągach przewoźnika.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.