Ofertę firmy Tor-Krak za 62,9 mln zł wybrała samorządowa spółka Tramwaje Śląskie w przetargu na modernizację ok. 3 km głównej linii tramwajowej w Dąbrowie Górniczej. Żadna oferta nie mieściła się w budżecie zamawiającego, który wynosił 48,3 mln zł brutto.
To jeden z większych remontów istniejących torowisk w obecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.
Chodzi o modernizację wydzielonego torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To znaczna część tamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, która nie została objęta trwającymi pracami projektowymi dąbrowskiego samorządu - zmierzającymi do ich gruntownej modernizacji.
Jak poinformował PAP w piątek, 21 grudnia, rzecznik TŚ Andrzej Zowada, po wyborze najkorzystniejszej oferty (w tym wypadku kryterium ceny przeważyła ocena doświadczenia osób kierowanych do realizacji zamówienia) spółka czeka na ewentualne odwołania - do 31 grudnia. Jeżeli nie napłyną, po Nowym Roku możliwe będzie podpisanie umowy.
Swoje formalne zainteresowanie inwestycją zgłosiło do połowy listopada pięciu wykonawców. Konsorcjum spółek z grupy NDI proponowało cenę 60 mln zł brutto, a spółka Tor-Krak - 62,9 mln zł. Budżet zamówienia określono na 48,3 mln zł brutto.
W równoległym przetargu Tramwaje poszukiwały wykonawcy remontu jedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca z torowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego - na terenie Sosnowca i Będzina.
W tym przetargu TŚ już wcześniej otrzymały trzy oferty - dwie z nich zmieściły się w budżecie wynoszącym 64,3 mln zł brutto. Konsorcjum PRKiI Trakcja i Silesia Invest zaproponowało cenę 46,3 mln, a spółki z grupy NDI 47,4 mln zł. Zamawiający na początku grudnia wybrał ofertę NDI - zapewniającą dłuższą gwarancję.
Kryteriami oceny ofert w obu tych postępowaniach były: cena w 80 proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia (po 10 proc.). Na wykonanie prac w obu zadaniach przewidziano 18 miesięcy - od podpisania umowy.
Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.
Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.