REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
3 września 2018 18:34 Polska Agencja Prasowa 1.7 tys. odsłon

Pszczyna: trzy nowe linie autobusowe

Pierwsze autobusy w ramach uruchomionej Pszczyńskiej Komunikacji Gminnej wyjechały już w sobotę na trzy trasy w kierunku Jankowic, Studzienic, Piasku, Czarkowa, Ćwiklic i Rudołtowic. W przyszłym roku gmina chce uruchomić kolejne linie w kierunku Wisły Małej i Studzionki
fot: Autosan

Samorząd 25-tysięcznej Pszczyny uruchomił Pszczyńską Komunikację Gminną. Inwestycja, obejmująca trzy nowe linie autobusowe, wiąże się m.in. z trwającą przy pszczyńskim dworcu kolejowym budową centrum przesiadkowego.

Jak wynika z poniedziałkowej, 3 września, informacji miejscowego magistratu, pierwsze autobusy wyjechały już w sobotę na trzy trasy w kierunku Jankowic, Studzienic, Piasku, Czarkowa, Ćwiklic i Rudołtowic. W przyszłym roku gmina chce uruchomić kolejne linie w kierunku Wisły Małej i Studzionki.

"Linie miejskie to linie, które są wolniejsze, ale dojeżdżają do bardzo precyzyjnie wybranych punktów. Zdaję sobie sprawę, że początek będzie trudny. Mieszkańcy muszą się przyzwyczaić i zapoznać z harmonogramem" - wskazał, cytowany w informacji miasta, burmistrz Dariusz Skrobol.

Autobusy obecnie wykonują - w zależności od linii - od siedmiu do trzynastu kursów w dni robocze. Ceny biletów jednorazowych - w zależności od liczby przejechanych stref - wahają się od 1,50 zł do 3,50 zł. Koszt utrzymania miejskiej komunikacji to niespełna 3,8 mln zł (w ramach trzyletniej umowy).

Szczegółowe informacje dotyczące lokalizacji przystanków, tras przejazdu oraz rozkładu jazdy znajdują się pod adresem www.pkg.pszczyna.pl. Na podstawie obecnego zamówienia trzy pszczyńskie linie mają funkcjonować do końca sierpnia 2021 r.

W drugiej połowie 2019 r. przy pszczyńskim dworcu kolejowym powinno być natomiast gotowe nowe centrum przesiadkowe. Powstanie ono kosztem 16,9 mln zł wzdłuż pszczyńskich ul. Sokoła, Placu Dworcowego i ul. Kościuszki. Zasadnicza część znajdzie się w miejscu dzisiejszego skweru przed dworcem.

Oprócz prostego parterowego obiektu obsługi podróżnych, z ceglaną elewacją, nawiązującą do budynku dworca kolejowego i wiaty dla busów oraz autobusów, wokół powstaną parkingi dla niemal 200 samochodów osobowych, 180 miejsc postojowych dla rowerów oraz postój taksówek.

Przebudowany zostanie też okoliczny układ drogowy - ul. Sokoła i Plac Dworcowy, odcinek ul. Kościuszki oraz skrzyżowanie ulic Sokoła i Dworcowej. Na skrzyżowaniu ulic Sokoła i Kościuszki powstanie minirondo. Przebudowane zostaną również ciągi pieszo-rowerowe, chodniki oraz zjazdy.

Przedsięwzięcie związane z centrum przesiadkowym jest dofinansowane ze środków unijnych. Projekt koordynuje powiat pszczyński, który odpowiada za budowę centrum przesiadkowego oraz dróg dojazdowych. Drugą część projektu, budowę systemu dróg rowerowych, realizuje miasto.

W tej części inwestycji na terenie miasta i powiatu ma powstać ponad 20 km tras rowerowych, łączących węzeł przy dworcu z dzielnicami i dwoma mniejszymi centrami przesiadkowymi, również ujętymi w projekcie - w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Budowa kompleksu przy dworcu kolejowym ma trwać w latach 2018-2019, a budowa tras rowerowych - do 2020 r.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OJRPR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
33.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]