Umowę w sprawie przebudowy 2,5-km odcinka drogi krajowej nr 44 w Tychach wraz z budową bezkolizyjnego węzła w pobliżu fabryki Fiata podpisali w poniedziałek (2 października) przedstawiciele Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów oraz wykonawcy, spółki Eurovia Polska.
Jeszcze w październiku ma rozpocząć się inwentaryzacja terenu budowy. Kolejny etap, to prace przygotowawcze, nie będą one powodowały poważniejszych utrudnień w ruchu - podał tyski magistrat.
Eurovia Polska przebuduje odcinek DK-44 w Tychach od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej. Wartość kontraktu to 90 mln zł.
- Ta inwestycja ma dla nas olbrzymie znaczenie. Ta droga jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w regionie i od dawna wymagała generalnego remontu. Robimy wszystko, by ułatwić mieszkańcom przejazd przez miasto. DK44 nie zostanie zamknięta, a w czasie przebudowy ruch na modernizowanym odcinku zostanie utrzymany w obu kierunkach - powiedział prezydent Tychów Andrzej Dziuba.
Eurovia ma teraz miesiąc na przygotowanie szczegółowego harmonogramu prac. Wiadomo już, że jeszcze w październiku rozpocznie się szczegółowa inwentaryzacja terenu budowy. Kolejny etap to prace przygotowawcze - wytyczenie trasy, wyburzanie budynków czy karczowanie. Roboty te nie będą powodowały poważniejszych utrudnień w ruchu.
- Mówimy raczej o chwilowych i miejscowych zawężeniach jezdni. Pierwszych poważniejszych utrudnień związanych z inwestycją można spodziewać się w drugiej połowie listopada. Wówczas ruszy przebudowa kolidujących z projektem sieci - powiedział zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach Arkadiusz Bąk.
Szczegóły będą znane jednak dopiero wtedy, gdy opracowany przez wykonawcę projekt tymczasowej organizacji ruchu zostanie zatwierdzony przez Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Tychy, policję oraz MZUiM.
Całość prac obejmuje 2,5 km drogi od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej (w rejonie fabryki Fiata). Oprócz wymiany nawierzchni po obu stronach drogi, powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne - w rejonie ul. Kościelnej i przy ul. Długiej.
Modernizacja drogi ul. Oświęcimskiej (DK 44) od węzła Wartogłowiec (z DK1) do ul. Turyńskiej (wzdłuż fabryki Fiata) nie zakłada znaczącej rozbudowy. Droga nadal będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku (na wspólnej jezdni); jej szerokość zostanie jednak ujednolicona do ok. 7 m, pojawią się też chodniki, drogi rowerowe i dwa przejścia podziemne.
Najistotniejszym punktem przebudowy będzie nowy, bezkolizyjny węzeł łączący DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną. Zapewni on sprawne połączenie z firmami zlokalizowanymi w podstrefie tyskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele, a także gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu), od ruchu lokalnego. Ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.