Logo stacji paliwowych działających dotychczas jako Statoil zniknie z polskich dróg ostatecznie do końca marca 2018 roku. Do tego czasu ma się zakończyć proces rebrandingu, czyli zmiany wyglądu stacji i logo na Circle K - poinformowała spółka w komunikacie.
Jak informuje sieć Circle K, pierwsze 100 z ponad 350 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje już pod nazwą Circle K. Nowe logo widnieje m.in. na stacjach w Warszawie, Krakowie, Łodzi i na Śląsku.
"W 2015 r. zdecydowaliśmy, że Circle K stanie się naszą globalną marką detaliczną. To element naszej strategii i jednocześnie bardzo ważny moment w historii całej firmy. Polska dołącza właśnie do grona ponad 20 krajów, w których Circle K ma ugruntowaną pozycję na rynku i z sukcesem funkcjonuje już od wielu lat" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Circle K Polska Giedrius Bandzevicius.
Jak poinformowała spóła, zmiana nazwy będzie sukcesywnie obejmować kolejne regiony Polski. We wrześniu i październiku tego roku proces rebrandingu obejmie stacje na Dolnym Śląsku oraz w Wielkopolsce.
W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i Danii. Prace związane z rebrandingiem prowadzone są nadal na Litwie, Łotwie i w Estonii.
Spółka podkreśla, że zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy.
Nazwa sieci stacje zostaje zmieniona, ponieważ właściciel Circle K Polska, czyli Grupa Alimentation Couche-Tard po zakupie Statoil Fuel and Retail w 2012 r. otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. W 2015 r. grupa Couche-Tard zdecydowała, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w jej portfelu, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.