Młode mamy zatrudnione w spółce Tauron Dystrybucja będą mogły m.in. pracować w domu lub skorzystać z indywidualnego rozkładu godzin pracy - zakłada program "Mama pracuje", uruchomiony przez tego największego w Polsce dystrybutora energii elektrycznej.
- Celem programu "Mama pracuje" jest zwiększenie komfortu pracy przyszłych i obecnych mam. Program ma zwiększyć liczbę kobiet wracających do pracy po urodzeniu dziecka, pozwalając na bardziej elastyczne dostosowanie czasu pracy do ich potrzeb - poinformował w poniedziałek rzecznik spółki Tauron Dystrybucja Marcin Marzyński.
Program jest skierowany do przyszłych oraz obecnych mam zatrudnionych w firmie, których dzieci nie ukończyły szóstego roku życia. Kobiety przystępujące do programu mają możliwość podjęcia obowiązków służbowych poza miejscem zatrudnienia w ramach telepracy oraz skorzystania z indywidualnego rozkładu czasu pracy, w zależności od charakteru zadań na danym stanowisku.
Przewidziano także udogodnienia dla przyszłych mam - kobiety w ciąży mogą skorzystać z indywidualnego rozkładu czasu pracy lub telepracy, a dodatkowo w okresie ciąży pracować dwie godziny krócej dziennie, przy jednoczesnym zachowaniu wysokości wynagrodzenia.
Kobiety przebywające jeszcze na urlopie rodzicielskim bądź wychowawczym będą otrzymywały newsletter z informacjami z życia firmy, pozwalający im zachować kontakt z miejscem pracy. Z kolei panie wracające po urlopie macierzyńskim otrzymają od firmy upominek w postaci karty podarunkowej na zakupy w jednym ze sklepów z asortymentem dla dzieci.
"Mama pracuje" to kolejny element działań firmy na rzecz pracowników - od trzech lat spółka bierze udział w akcji "Dwie godziny dla rodziny". Pracownicy spółki oraz ich rodziny mają też możliwość skorzystania z dofinansowanych przez pracodawcę pakietów medycznych.
Działająca na południu Polski firma Tauron Dystrybucja to największy w Polsce dystrybutor energii elektrycznej, dysponujący siecią 258 tys. km linii energetycznych na obszarze 57 tys. km kw. Rocznie firma przesyła ok. 45 tys. gigawatogodzin energii do ok. 5,4 mln klientów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.