REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 czerwca 2016 11:28 Polska Agencja Prasowa 9.6 tys. odsłon

Czy płacisz abonament RTV?

Z abonamentu RTV w 2017 r. Radio Katowice otrzyma nieco ponad 9 mln zł
fot: Andrzej Bęben/ARC

W 2017 r. prognozowane wpływy z abonamentu mają sięgnąć 635 mln zł; po rozdziale środków Telewizja Polska otrzyma 310 mln zł, a Polskie Radio 167 mln zł - podała we wtorek (29 czerwca) Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. W br. wpływy z abonamentu mają sięgnąć 661 mln zł.

KRRiT na posiedzeniu 22 czerwca br. przyjęła uchwałę w sprawie podziału środków abonamentowych na 2017 rok. "Jako podstawę KRRiT przyjęła prognozę wpływów na rok 2017 w kwocie 635 mln zł (w 2013 r. wpłynęło 650 mln zł, w 2014 r. - 750 mln zł, w 2015 r. - 750 mln zł, prognoza na 2016 r. - 661 mln zł)" - dodano.

Publiczni nadawcy przed 15 kwietnia przedłożyli KRRiT przygotowane przez siebie plany finansowo-programowe na 2017 r. Krajowa Rada następnie przeprowadziła analizę zadań, jakie wyznaczyli sobie nadawcy publiczni na 2017 r. oraz sprawozdania z realizacji misji w 2015 r.

Zgodnie z przyjętą uchwałą w 2017 r. Telewizja Polska otrzyma 310 mln zł, a Polskie Radio 167 mln zł ze środków abonamentowych.

Telewizja w 2013 r. otrzymała 282 mln zł z abonamentu, w 2014 - 444 mln zł, w 2015 - 404 mln zł. W prognozie na 2016 r. ma być to 335 mln zł. Z kolei Polskie Radio w analogicznym okresie otrzymało: w 2013 - 194 mln zł, w 2014 - 164 mln zł, a w 2015 - 181 mln zł. Prognoza na 2016 r. to 171 mln zł.

Podział środków abonamentowych na 2017 r. zakłada ponadto, że
• Radio Białystok otrzyma 9 216 000 zł;
• Polskie Radio Pomorza i Kujaw w Bydgoszczy - 9 023 000 zł;
• Radio Gdańsk - 10 103 000 zł;
• Radio Katowice - 9 067 000 zł;
• Radio Kielce - 8 577 000 zł;
• Radio Koszalin - 9 001 000 zł;
• Radio Kraków - 10 396 000 zł;
• Radio Lublin - 9 011 000 zł;
• Radio Łódź - 8 901 000 zł;
• Radio Olsztyn - 9 365 000 zł;
• Radio Opole - 9 987 000 zł;
• Radio Merkury w Poznaniu - 9 426 000 zł;
• Radio Rzeszów - 9 374 000 zł;
• Radio Szczecin - 9 194 000 zł;
• Polskie Radio RDC w Warszawie - 9 690 000 zł;
• Radio Wrocław - 9 384 000 zł,
• Radio Zachód w Zielonej Górze - 8 285 000 zł.

KRRiT zastrzegła, że w wypadku niższych wpływów z abonamentu media publiczne otrzymają środki proporcjonalnie mniejsze.
Jeżeli wpływy z abonamentu będą jednak wyższe, między 635 a 680 mln zł, Telewizja Polska otrzyma 70 proc. nadwyżki, Polskie Radio 20 proc., a rozgłośnie regionalne 10 proc. W przypadku, kiedy wpływy będą się kształtowały pomiędzy 680 a 780 mln zł, 80 proc. nadwyżki trafi do telewizji, a po 10 proc. do Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych. Jeśli wpływy z abonamentu będą wyższe niż 780 mln zł, to całą nadwyżkę otrzyma Telewizja Polska.

"Dla każdej ze spółek radiofonii regionalnej przypadnie 1/17 z kwoty wyliczonej dla rozgłośni regionalnych" - dodano w komunikacie.

Jeśli chodzi udział abonamentu w finansowaniu kosztów misji spółek medialnych, to w przypadku Telewizji Polskiej w 2017 r. ma on wynieść 13 proc., Polskiego Radia - 62 proc., a w przypadku radiofonii regionalnej - 68 proc. Zgodnie z planem na 2016 r. ten udział ma wynieść analogicznie: 24, 68 i 77 proc.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IBYWH
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]