REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 grudnia 2015 16:57 Polska Agencja Prasowa 3 tys. odsłon

Media: TVP Regionalna wraca do dawnej nazwy TVP3

TVP chce wprowadzić zmiany od stycznia 2016 r.
fot: Andrzej Bęben/ARC

Zmiana nazwy z TVP Regionalna na TVP3, poranne pasma w każdym z ośrodków regionalnych, włączenie społeczności lokalnych do współtworzenia telewizji; docelowo 16 godzin programów własnych w każdym z 16 regionów - to najważniejsze zmiany, jakie od stycznia 2016 r. chce wprowadzić TVP.

- Będzie to 16 anten. Mam nadzieję, że w jakiejś perspektywie, nie od razu, całkowicie wypełnianych przez programy regionalne i tworzone w 16 miastach - powiedział w czwartek (17 grudnia) na konferencji prasowej w Warszawie prezes zarządu TVP SA Janusz Daszczyński.

- Wracamy do konstrukcji, która przez lata była prowadzona, z tym, że wtedy ośrodków było 8 - dodał prezes.

Podkreślił, że zmiana nie będzie jednorazowa.

- Jest to niemożliwe, ponieważ ośrodki są różne, mają różny potencjał. Nie da się za jednym zamachem wszystkich z nich sprofilować - ocenił.

- TVP 3 będzie wkrótce nieodłączną częścią polskich małych ojczyzn - podkreślił Daszczyński.

Logo TVP3 zmieni się 2 stycznia, w każdym z 16 oddziałów będzie dodana nazwa miasta (np. TVP3 Wrocław). Początkowo ramówka regionalna będzie nadawana od 4 stycznia 2016 r. w godzinach 7-8.15, 17.30-18 oraz 18.30-19. Pierwsze pasmo będzie zawierało tematykę o charakterze lifestylowo-informacyjnym. Każdy region będzie dysponował własną koncepcją i tytułem, jednak elementami wspólnymi będą: informacje z regionu (pogoda, zapowiedzi wydarzeń, sytuacja drogowa), relacje na żywo z regionów, przeglądy prasy regionalnej, rozmowy z gośćmi oraz zapowiedzi programów. W efekcie w każdym z regionów będzie 5 godz. 15 min. emisji produkcji premierowych dziennie.

W kolejnym etapie na 16 antenach regionalnych nadawanych będzie 16 godzin programu z regionów z myślą o konkretnych widzach w konkretnym regionie. Na 16 godzin emisji programu w ciągu dnia złożą się dwa 6-godzinne bloki programowe i jeden 4-godzinny. Według szacunków TVP, okresem przejściowym, w którym zmiany zajdą w pełni, będzie styczeń i luty 2016 r. Od marca widz ma mieć możliwość oglądania jak największej ilości wiadomości z regionów. Na antenach pojawi się więcej programów, których tematyka zainteresuje mieszkańców danej okolicy. Mniej będzie pasm wspólnych, więcej informacji lokalnych.

W każdym z 16 oddziałów terenowych rozwijane będą także redakcje internetowe, które będą wydawały serwisy www skierowane do regionów. Będą to zarówno materiały wideo z anten, jak i informacje przygotowane dla internautów. Do połowy stycznia 2016 r. zostanie uruchomiona infrastruktura technologiczna, która pozwoli na wykorzystanie w produkcji telewizyjnej elementów dziennikarstwa mobilnego (MOJO), a od lutego każdy oddział terenowy zostanie wyposażony w cyfrowy system automatyzacji emisji programu. Ponadto od czwartku wszystkie kanały TVP3 można oglądać w internecie.

TVP zamierza podnosić jakość oferowanych treści oraz ich atrakcyjności za pomocą realizacji transmisji internetowych przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zaangażowaniu zewnętrznych dziennikarzy lokalnych i poprzez stosowanie popularnych aplikacji umożliwiających np. transmitowanie wydarzeń na żywo poprzez urządzenia mobilne.

TVP3 stawia także na dziennikarstwo obywatelskie. W tym celu tworzona jest zintegrowana z mediami społecznościowa platforma, która umożliwi zbieranie oraz publikowanie treści foto i wideo od internautów z Polski i całego świata w jednym miejscu. Wybrane treści będą prezentowane w programach antenowych.

Jak mówił prezes zarządu TVP SA środki finansowe na to przedsięwzięcie pozyskano w pierwszej kolejności dzięki cięciom budżetowym w centrali. W dalszej perspektywie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podejmie decyzję o przeznaczeniu dodatkowych środków abonamentowych na telewizję w oddziałach terenowych.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UTFJN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
32.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]