Zamiast 13 składów, 14 grudnia br. na trasy wyruszy 9 składów Pendolino - poinformowała rzeczniczka prasowa PKP Intercity Zuzanna Szopowska. Dodała, że zmniejszenie liczby składów związane jest z opóźnieniami w dostarczaniu ich przez producenta.
- Obecnie w Polsce jest 17 składów Pendolino, z których do dziś 11 przeszło restrykcyjne testy i są gotowe do przewozu pasażerów. W związku z tym w grudniu wykorzystamy maksymalnie 15 pojazdów, z czego 9 do jazdy z pasażerami, a pozostałe stanowić będą niezbędną rezerwę - powiedziała Szopowska. Dodała, że na niektórych szlakach, na których miały jeździć pociągi Pendolino, pojadą składy Express InterCity.
Jak zaznaczyła Szopowska, decyzja o zmniejszeniu liczby Pendolino związana jest z bezpieczeństwem pasażerów.
- Wdrożenie nowych pociągów musi odbyć się odpowiedzialnie, ze względu na opóźnienie w dostarczeniu składów przez producenta czas potrzebny na testy uległ drastycznemu skróceniu - podkreśliła Szopowska.
Na trasie z Warszawy do Gdyni pojawi się o pięć pociągów Pendolino mniej, niż zakładano; szlak z Warszawy do Krakowa obsługiwać będzie o dwa Pendolino mniej, a na trasie z Warszawy do Katowic - o trzy. Liczba pociągów Pendolino na szlaku z Warszawy do Wrocławia nie ulegnie zmianie.
- Sukcesywnie będziemy wracać do planu podstawowego, dokładając pociągi Pendolino już od połowy stycznia - dodała Szopowska.
W nocy z soboty na niedzielę rozpocznie się sprzedaż biletów na Pendolino. W kasach na dworcach sprzedaż ruszy o godz. 1 w nocy, a w internecie i w biletomatach o godz. 5 rano.
- Pasażerowie planując podróż w wyprzedzeniem mogą kupić bilet w atrakcyjnej cenie - zapowiedziała Szopowska.
Bilety będą sprzedawane w cenach od 49 do 150 zł, z wyjątkiem tras Trójmiasto - Kraków/Katowice, gdzie cena maksymalna wyniesie 189 zł.
Szopowska zaznaczyła, że wprowadzenie na polskie tory pociągów Pendolino pozwoli na skrócenie czasu podróży między największymi miastami. Podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic zajmie ok. 2 i pół godziny, do Trójmiasta blisko 3 godz., a do Wrocławia 3 godz. 40 minut.
Intercity kupiło pociągi Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Ponieważ w maju br. minął termin przekazania przewoźnikowi pierwszych składów z homologacją, firmy rozmawiały o naliczanych przez polskiego przewoźnika karach umownych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.