Sprzedaż cementu w Polsce wzrosła w lutym o ponad 37 proc., a produkcja o prawie 34 proc. - poinformowało Stowarzyszenie Producentów Cementu. To efekt wyjątkowo łagodnej zimy oraz ożywienia w budownictwie drogowym i mieszkaniowym.
Według informacji Stowarzyszenia Producentów Cementu (SPC), sprzedaż cementu w lutym br. wzrosła o 37,1 proc. wobec lutego 2013 r. i wyniosła 720 tys. ton.
Z szacunków Stowarzyszenia wynika ponadto, że produkcja cementu w lutym 2014 r. wzrosła rok do roku o 33,7 proc. do 621,6 tys. ton.
- Dwa czynniki - wyjątkowo łagodna zima oraz ożywienie w budownictwie powodują zwiększenie zapotrzebowania na cement - powiedział ekspert Konfederacji Lewiatan Jeremi Mordasewicz.
- Patrząc na wyniki ekonomiczne, które wyraźnie mówią o poprawie koniunktury gospodarczej, można zakładać, że poprawi się w tym roku koniunktura w budownictwie drogowym i mieszkaniowym. W związku z tym zapotrzebowanie na cement będzie większe niż w roku ubiegłym - dodał Mordasewicz.
Dyrektor SPC prof. Jan Deja powiedział, że dane za luty nie są zaskoczeniem. Wyniki te - mówił - nie świadczą tylko o łagodnym lutym, ale przede wszystkim o poprawie koniunktury w budownictwie. Dyrektor SPC szacuje, że w całym 2014 roku sprzedaż cementu sięgnie 15 mln ton. To oznacza wzrost wobec ubiegłego roku o 4-5 proc.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.