Zbigniew Katolik, kierownik Działu Sprzedaży oraz pełnomocnik zarządu ds. sprzedaży, trafił do Conbelts, podobnie jak kilku jego kolegów, z górnictwa. W nieistniejącej już kopalni Grodziec zajmował się przenośnikami taśmowymi.
- W chwili likwidacji kopalni miałem 38 lat i musiałem zdecydować, co dalej. W tym samym czasie w Conbelts rozpoczął się nabór do Działu Sprzedaży. Pomyślałem, że spróbuję. Było mi łatwiej, bo współpracowałem wcześniej z tą firmą, a nawet dzięki tej współpracy uruchomiono po raz pierwszy w kopalni Grodziec jazdę ludzi - wspomina pan Zbigniew.
W czasie, gdy rozpoczynał swoją zawodową przygodę z firmą, rozpoczęła się budowa Działu Sprzedaży, który powstawał praktycznie od podstaw.
- Zależało nam na tym, żeby klient poczuł, iż w naszej firmie nie tylko sprzedajemy taśmę przenośnikową, ale też jesteśmy partnerem i doradcą - wyjaśnia.
Doświadczenie wyniesione z kopalni oraz współpraca z AGH poskutkowały wypracowaniem praktyki, w myśl której klient kontaktował się z firmą już na etapie projektowania przenośnika, by dobrać optymalną taśmę.
- Krok po kroku doszliśmy do proponowania oferty kompleksowej: od udziału w projekcie, poprzez sprzedaż taśmy, po pełny serwis i obsługę posprzedażową - podkreśla.
Tego wszystkiego uczą się od "starej strzechy" młodzi pracownicy, przychodzący do firmy prosto po studiach. Starsi koledzy przekazują im nie tylko niuanse związane ze współpracą z klientem i podejściem do całego procesu sprzedaży, ale także kompletną wiedzę, dotyczącą procesu produkcji oferowanego asortymentu. A młodych w Dziale Sprzedaży będzie przybywać, bowiem w związku z planami ekspansji Conbelts Bytom ta komórka organizacyjna ma być rozwijana.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.