Jubileuszowy, 70. Tour de Pologne odbędzie się między 27 lipca a 3 sierpnia br. Najlepsi kolarze świata pojawia się także w Katowicach. Meta czwartego etapu wyścigu będzie usytuowana w stolicy województwa śląskiego. Etap z Tarnowa do Katowic będzie obfitował w premie górskie, które od kilku już lat są sponsorowane przez Tauron Polska Energia. W poniedziałek (20 maja) przedstawiciele Lang Team, władz Katowic oraz Tauron Polska Energia podpisali umowy na organizację i sponsorowanie tegorocznej edycji wyścigu.
TdP w tym roku rozpocznie się nietypowo bo... we Włoszech. Później kolarze, jak w Mazurku Dąbrowskiego trafią "z ziemi włoskiej do Polski". Najpierw peleton przejedzie z Krakowa do Rzeszowa, potem odwiedzi Tarnów, Katowice, Nowy Targ, Zakopane i Bukowinę Tatrzańską. Etap pomiędzy Tarnowem a Katowicami będzie najdłuższy na trasie tegorocznego Touru. Będzie liczyć 231,5 km. Rywalizację zakończy blisko 40-kilometrowa jazda indywidualna na czas z Wieliczki do Krakowa. Warto przy tym zaznaczyć, że kolarze będą startować spod kopalni soli Wieliczka.
W TdP wystartuje 19 zespołów zawodowych. Wśród nich będzie reprezentacja Polski, a także CCC Polsat Polkowice.
Radości ze zlokalizowania mety jednego z etapów w Katowicach nie kryje Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne.
- Z Katowicami podpisaliśmy już wcześniej list intencyjny na długoterminową współprace. Zgodnie z nim Tour de Pologne będzie przejeżdżał przez stolicę regionu przynajmniej do 2014 roku. Cieszy mnie usytuowanie jednego z etapów na Górnym Śląsku, ponieważ jest tu bardzo dużo kibiców kolarstwa, a my nasz wyścig organizujemy z myślą o nich - zaznaczył Czesław Lang.
Tauron Polska Energia, oficjalny partner TdP, na trasie wyścigu będzie już po raz czwarty.
- Tauron to dla nas bardzo ważny partner. Cieszymy się, że tak samo jak my zauważa coraz większa wartość marketingową kolarstwa. Angażując się w Tour de Pologne, Tauron wspiera rozwój wyjątkowego, prorodzinnego sportu masowego - mówi szef Touru.
Tauron jest oficjalnym sponsorem TdP od czterech lat. Koszulkę w barwach Koncernu (w ramach klasyfikacji punktowej "Najlepszy góral TAURON") zdobywają kolarze wygrywający na najbardziej wymagających górskich odcinkach.
- Tour de Pologne to nasz kluczowy projekt sponsoringowy. Dzięki niemu promujemy markę Tauron i jej produkty. Trasa wyścigu tradycyjnie biegnie przez południe Polski, czyli obszary gdzie znajdują się spółki Grupy Tauron i gdzie mieszkają nasi klienci oraz pracownicy. Cieszy nas coraz większe zainteresowanie kolarstwem i jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w organizacji największej imprezy sportowej w kraju - mówi Dariusz Lubera, prezes Grupy Tauron.
W Katowicach, mieście mety najdłuższego etapu, na peleton czekają cztery rundy po 12 km. Na nieco ponad 10 km przed metą kolarze powalczą o premię górską Tauron.
W galerii: Podpisanie umów dotyczących organizacji Tour de Pologne. Katowice, 20 maja 2013 r. (zdjęcia: Maciej Dorosiński - portal górniczy nettg.pl)
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.