Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 mln zł w 2020 r. - podała spółka w piątek, 17 kwietnia, w komunikacie.
"Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19" - czytamy w komunikacie.
"Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad filharmoniami w całej Polsce" - dodano.
Grupa PGE poinformowała, że zrezygnowała również z zaplanowanych na 2020 r. działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu Covid-19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy.
"Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności" - poinformowano.
Dodano, że spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań oraz skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.