REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 listopada 2025 09:30 Portal gospodarka i ludzie Opracowała: AMC

Maria Skłodowska-Curie w kampanii Ministerstwa Energii

Maria Skłodowska-Curie staje się narratorką, która prowadzi odbiorców przez zawiłości energetyki jądrowej
fot: Ministerstwo Energii

Co łączy dziedzictwo jednej z największych postaci światowej nauki z nowoczesną technologią? Odpowiedź na to pytanie przynosi najważniejsza odsłona projektu „Czas zrozumieć Atom”. W kampanii informacyjnej Ministerstwa Energii wystąpi Maria Skłodowska-Curie. To możliwe dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii AI. Celem projektu jest wprowadzenie w świat energetyki jądrowej – łącząc naukę, nowoczesną komunikację i odwagę, by mówić o atomie inaczej niż do tej pory.

 – W sieci mit potrafi rozprzestrzenić się kilkaset razy szybciej niż prawda. Dlatego odpowiadamy na to nowymi, zdecydowanie bardziej skutecznymi narzędziami, nowym językiem i nową energią. Chcemy, aby polskie rodziny czuły się pewne swojej wiedzy w temacie atomu — bo wiedza daje bezpieczeństwo. Nasza kampania i jej dzisiejsza odsłona to krok w stronę świadomej debaty o energii jądrowej. Pomoże w tym Maria Skłodowska-Curie, która jest niekwestionowanym autorytetem naukowym – mówi Minister Energii Miłosz Motyka.  

 „Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć” – słowa Marii Skłodowskiej-Curie, ambasadorki kampanii „Czas zrozumieć Atom”, stały się fundamentem projektu, a zarazem wezwaniem do spokojnej, rzeczowej rozmowy o przyszłości energii. 

Polska noblistka otwiera nowy rozdział debaty o atomie 

92,5% Polaków popiera rozwój energetyki jądrowej, ale wielu wciąż chce wiedzieć więcej na ten temat. Ministerstwo Energii proponuje przewodniczkę – symbol odkrywczości i odwagi myślenia, której autorytet nie podlega dyskusji. W kampanii „Czas zrozumieć Atom” Maria Skłodowska-Curie staje się narratorką, która prowadzi odbiorców przez zawiłości energetyki jądrowej.  

Dorobek Skłodowskiej-Curie rozpoczął epokę, z której czerpiemy do dziś: od rozwoju fizyki jądrowej po medycynę nuklearną. Cyfrowa rekonstrukcja jej postaci symbolicznie łączy to dziedzictwo z jedną z najważniejszych współczesnych debat – o bezpieczeństwie energetycznym i roli atomu w przyszłym miksie energetycznym. 

– Energetyka jądrowa będzie jednym z fundamentów przyszłego miksu energetycznego Polski. To stabilne i nieskoemisyjne źródło energii, które wzmocni nasze bezpieczeństwo. Dlatego tak ważne jest, aby Polacy mieli dostęp do rzetelnej, zrozumiałej wiedzy o tym, jak działają nowoczesne reaktory, jakie stosowane są zabezpieczenia, jak ogromne korzyści niesie ze sobą energetyka jądrowa – podkreśla Minister Energii Miłosz Motyka. 

Cyfrowa podróż od reaktora po przyszłość polskiej energetyki 

Serce kampanii to seria filmów i animacji. W każdym z nich Maria Skłodowska-Curie otwiera drzwi do animowanego świata pełnego przykładów, infografik i wyjaśnień. 

W materiałach znajdują się odpowiedzi na pytania:  

• jak działa reaktor jądrowy 

• jak wyglądają systemy bezpieczeństwa 

• czy atom naprawdę jest ekologiczny 

• dlaczego Polska go potrzebuje 

• jakie realne korzyści przyniesie polskim rodzinom

Premiera pierwszych materiałów zaplanowana jest w Internecie, a kolejne będą emitowane przez stacje telewizyjne od 23 listopada 2025 roku.  

Nowe technologie w służbie edukacji 

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi AI możliwe było wiarygodne odtworzenie postaci Marii Skłodowskiej-Curie i stworzenie materiałów edukacyjnych, które łączą precyzję nauki z nowoczesną formą. Produkcja powstała w oparciu o hybrydowe połączenie sztucznej inteligencji i klasycznych technik filmowych, co pozwoliło osiągnąć naturalny, spójny efekt wizualny. 

Jest to kluczowy etap kampanii Ministerstwa Energii, która ruszyła w październiku tego roku. Obejmuje ona szereg działań edukacyjnych: emisję spotów telewizyjnych i internetowych, aktywności w mediach społecznościowych, serię podcastów oraz materiałów wideo przybliżających temat energetyki jądrowej. Kampania jest finansowana ze środków publicznych w ramach „Programu polskiej energetyki jądrowej”. 

Nowoczesna energia w nowoczesnych mediach 

Kampania wykorzystuje potencjał twórców, którzy potrafią opowiadać o złożonych tematach w sposób lekki, atrakcyjny, wiarygodny. Do współpracy zaproszono zarówno popularyzatorów nauki, jak i twórców lifestyle’owych. Wśród nich znaleźli się m.in. Rafał Masny, Astrofaza, Matura to Bzdura, Karol Paciorek, Prawo Marcina, Łukasz Bok, Mikołaj Błoch, Piotr Bylina, Maciej Musiał, Wersow. Ich zadaniem jest przeniesienie rozmowy o atomie na “social-mediowe podwórko”. 

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Związkowcy zwrócili się do zarządu górniczej spółki o wypłatę zaliczki nagrody z zysku
17 listopada 2025
20.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]