 
							PKP rozpoczyna ambitny projekt: odbudowę i modernizację linii Kartuzy – Sierakowice – Lębork, która po latach przerwy ma stać się kluczowym szlakiem transportowym dla budowy i obsługi pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Inwestycja warta ponad 508 mln zł netto będzie realizowana do 2028 roku.
Plan obejmuje remont aż 11 stacji i przystanków, budowę 3 nowych przystanków, przebudowę 10 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty) oraz przebudowę 57 przepustów. Prędkość na odcinku po modernizacji – do 120 km/h.
Jak zaznacza minister energii Miłosz Motyka: Kluczem do rozwoju polskiej energetyki jądrowej jest nie tylko zaplecze energetyczne, ale także infrastrukturalne. Odbudowa linii Kartuzy–Lębork łączy dwa cele: lepszą komunikację w Pomorzu i sprawną logistykę dla elektrowni.
To dopiero pierwszy etap większego planu: kolejne fazy przewidują modernizację linii Lębork – Łeba, budowę nowych torów przez teren elektrowni w Lubiatowie–Kopalino i modernizację linii Wejherowo – Choczewo. Finalizacja wszystkich prac planowana jest na 2029 rok. 
Pełny tekst z dodatkowymi komentarzami znajdziesz na energiapress.pl.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
 
								