Stadion Śląski, kultowy obiekt w naszym regionie, zmienił nazwę. Teraz nazywa się Superauto Stadion Śląski. Po niemal 70 latach historii, pisanej sportowymi i muzycznymi emocjami, zyskał pierwszego sponsora tytularnego. To wiodący sprzedawca nowych samochodów w polskim internecie – firma Superauto.pl. W Kotle Czarownic zaplanowano mnóstwo sportowych i muzycznych wydarzeń.
Na Stadionie Śląskim w czwartek, 17 kwietnia, odbyło się oficjalne podpisanie umowy oraz prezentacja nowej nazwy obiektu.
- Stadion Śląski to niespełna 70 lat historii, wielkich emocji, czasami skrajnych. Sam pamiętam, gdy pierwszy raz wchodziłem na ten obiekt. Ale Stadion Śląski to także teraźniejszość i przyszłość - mówił Leszek Pietraszek, wicemarszałek województwa śląskiego. - Przed nami wiele imprez, w tym roku jeszcze m.in. trzy mecze reprezentacji Polski, Diamentowa Liga, Memoriał Kusocińskiego i jeszcze jedna duża sportowa niespodzianka. Do tego imprezy muzyczne, Mistrzostwa Europy w Lekkiej Atletyce w 2028 r. Cieszy mnie też, że stadion może być także partnerem biznesowym. Razem z Superauto.pl będziemy budować nasze marki.
Dyrektor Stadionu Śląskiego, Adam Strzyżewski podkreślił, że Stadion Śląski, jest jedynym obiektem sportowym na Śląsku, który ma sponsora tytularnego. - Umowa liczy kilkadziesiąt stron, wymagała wielu godzin pracy. A minął dokładnie rok, odkąd stadion miał partnera motoryzacyjnego - przypomniał dyrektor Strzyżewski. - Teraz podnosimy poprzeczkę, nieraz zaskoczymy fantastycznymi imprezami. Gdy rozmawiam z marszałkiem Wojciechem Saługą, on zawsze przypomina, że stadion ma być dla ludzi, musi żyć, nieść emocje. Obiecuję, że o stadionie będzie głośno - dodał.
Radości z powodu podpisania umowy nie krył także Kamil Makula, prezes Superauto.pl. - Jestem chorzowianinem, a dziś spełniły się moje osobiste i biznesowe ambicje. Nie ma Polaka, który nie znałby chorzowskiego stadionu. Obiekt kojarzony jest z sukcesami, artyści ściągają na niego po kilkadziesiąt tysięcy fanów - przypomniał prezes Makula. - Chcemy być kojarzeni pozytywnie dla naszych klientów, byliśmy partnerem motoryzacyjnym, dziś jesteśmy sponsorem tytularnym. To dla nas wielki dzień.
Superauto Stadion Śląski – tak nazywa się od 17 kwietnia nasz słynny Kocioł Czarownic. Umowa została zawarta na trzy lata, z możliwością przedłużenia na kolejne dwa.
- Czy aktualna jest nasza umowa, że kompletujemy dwie jedenastki – Urzędu Marszałkowskiego oraz Superauto.pl i gramy mecz inauguracyjny? - spytał wicemarszałek Leszek Pietraszek prezesa Makulę. - Ależ my już trenujemy! - odpowiedział Kamil Makula.
Jaka kwota weszła w grę? Nie wiadomo. - To tajemnica handlowa - podkreślali uczestnicy konferencji.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.