Wykorzystanie sieci WiFi do prowadzenia rozmów przez telefon ułatwia komunikację i minimalizuje awarie oraz problemy związane z brakiem zasięgu. W niektórych sytuacjach sygnał sieci WiFi może być znacznie mocniejszy niż w przypadku sieci komórkowej. Jakie są zalety WiFi Calling? Co jest potrzebne do wdrożenia tej usługi? Wyjaśniamy.
Czym jest i jak działa WiFi Calling?
WiFi Calling to usługa umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych oraz wysyłanie wiadomości SMS/MMS poprzez WiFi. Rozwiązanie to sprawdza się wszędzie tam, gdzie sygnał sieci komórkowej jest słaby lub nie ma go w ogóle. Do transmisji danych wykorzystywana jest istniejąca infrastruktura internetowa.
Korzystanie z usługi Wifi Calling nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. Jeśli urządzenie znajduje się w zasięgu stabilnego WiFi, automatycznie przełącza się na tę sieć.
5 zalet WiFi Calling dla firm
WiFi Calling pozytywnie wpływa na poziom komunikacji, usprawnia zarządzanie i ułatwia nawiązywanie oraz utrzymywanie kontaktów biznesowych. Jak konkretnie może przysłużyć się firmie?
1. Lepszy zasięg i jakość połączeń wewnątrz budynków
Wewnątrz biur i magazynów zasięg telefonii komórkowej może być tłumiony przez grube ściany czy metalowe konstrukcje. Pracownicy mogą wówczas wykorzystać dostępną w budynku sieć WiFi. Pozwala to osiągnąć lepszą jakość rozmów i wyeliminować ewentualne zakłócenia.
Brak zasięgu komórkowego może prowadzić do frustracji i obniżenia efektywności pracy – szczególnie w działach handlowych czy administracyjnych. Dzięki WiFi Calling pracownicy mogą rozmawiać niezależnie od stanu sieci komórkowej.
2. Oszczędność kosztów połączeń, zwłaszcza zagranicznych
Dzięki usłudze WiFi Calling pracownicy mogą dzwonić i wysyłać wiadomości z dowolnego miejsca na świecie. Pozwala to znacząco obniżyć koszty połączeń międzynarodowych, szczególnie w firmach o globalnej strukturze.
Korzystanie z tradycyjnej telefonii komórkowej do połączeń międzynarodowych może powodować naliczenie opłat roamingowych lub wymuszać kupowanie drogich planów. Usługa WiFi Calling pozwala obniżyć koszty związane z tego typu komunikacją.
3. Bezproblemowe połączenia w podróży
Usługa WiFi Calling ułatwia zachowanie nieprzerwanej komunikacji pracownikom w przypadku podróży służbowych. Dzięki temu mogą oni zachować ciągłość komunikacji nawet w miejscach o słabym zasięgu.
Rozwiązanie WiFi Calling eliminuje ryzyko przerw w komunikacji, które mogłyby wpłynąć negatywnie na obsługę klienta lub utrudnić realizację zadań biznesowych poza biurem.
4. Integracja z istniejącą infrastrukturą IT firmy
Zintegrowanie usługi WiFi Calling z istniejącą infrastrukturą IT nie wymaga żadnych dodatkowych urządzeń i aplikacji. Telefony mogą korzystać z już istniejącej sieci WiFi. Wdrożenie tego rozwiązania to dobre uzupełnienie posiadanych kanałów komunikacji, co gwarantuje sprawny obieg informacji wewnątrz przedsiębiorstwa.
5. Zwiększenie niezawodności komunikacji w krytycznych sytuacjach
Usługa WiFi Calling zapewnia nieprzerwaną i stabilną łączność, co pozwala zachować kontakt z zespołem nawet wtedy, gdy zawiodą tradycyjne środki komunikacji. To ważny aspekt szczególnie w przypadku sytuacji kryzysowej (np. nagły incydent bezpieczeństwa), gdy szybka i sprawna komunikacja jest kluczowa.
Dlaczego warto wdrożyć WiFi Calling w firmie? Podsumowanie
Wybierając usługę WiFi Calling od Biznes Plus, firmy mogą poprawić jakość komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz zapewnić jej niezawodność nawet w sytuacjach kryzysowych.
Korzystając z rozwiązania WiFi Calling, pracownicy identyfikują się własnym numerem telefonu, co jest szczególnie ważne podczas budowania zaufania wśród klientów. Usługa zapewnia stabilne i wysokojakościowe połączenie, dzięki czemu ułatwia zdobywanie nowych kontaktów oraz utrzymywanie relacji biznesowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.