REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 listopada 2024 11:00 Polska Agencja Prasowa

Będzie więcej dróg płatnych dla ciężarówek i autobusów

W Polsce pobór opłat realizowany jest przez e-TOLL
fot: Krystian Krawczyk

Zwiększenie sieci płatnych dróg o ok. 1,6 tys. km od 1 listopada tego roku zakłada rządowe rozporządzenie, które zacznie obowiązywać w piątek. Nowe przepisy dotyczą wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, czyli ciężarówek i autobusów.

Obecnie opłaty są pobierane na ok. 3,6 tys. km dróg krajowych wszystkich kategorii. Sieć dróg płatnych nie była rozszerzana od 2017 roku.

W rządowym komunikacie z 22 października, kiedy to przyjęto rozporządzenie, podano że rozszerzenie sieci dróg płatnych ma zwiększyć przychody Krajowego Funduszu Drogowego, z którego finansowane są m.in. inwestycje drogowe. Dzięki temu kontynuowana będzie rozbudowa sieci dróg krajowych w Polsce. Nowe przepisy będą także sprzyjały stopniowemu wzrostowi udziału kolei w przewozach towarowych. Dzięki temu zmniejszeniu ulegnie emisja CO2 z transportu.

W Polsce pobór opłat realizowany jest przez e-TOLL i odbywa się za pomocą systemu satelitarnego. Oznacza to, że nie ma konieczności montowania urządzeń do tego służących na drogach.

Opłata elektroniczna jest oparta na zasadach “korzystający płaci“ oraz “zanieczyszczający płaci“ - stawki za przejazd są uzależnione od masy pojazdów oraz od normy emisji spalin.

Rozszerzenie obejmie następujące odcinki: autostradę A1 na odcinku węzeł Piotrków Trybunalskich Południe - węzeł Pyrzowice; autostradę A2 na odcinku węzeł Lubelska - Choszczówka Dębska (skrzyżowanie z drogą gminną nr 220207W); drogę ekspresową S1 na odcinku Milówka (połączenie z drogą krajową nr 1) - Zwardoń (połączenie z drogą powiatową nr 1446S); drogę ekspresową S2 na odcinku węzeł Puławska - węzeł Lubelska.

Drogę ekspresową S3 na odcinkach: węzeł Parłówko - węzeł Miękowo, węzeł Skwierzyna Południe - węzeł Międzyrzecz Południe, węzeł Nowa Sól Zachód - węzeł Bolków.

Drogę ekspresową S5 na odcinkach: węzeł Bydgoszcz Północ - węzeł Gniezno Południe, węzeł Poznań Zachód - węzeł Rydzyna, węzeł Korzeńsko - węzeł Wrocław Północ.

Drogę ekspresową S6 na odcinkach: węzeł Goleniów Północ - węzeł Nowogard Zachód, węzeł Nowogard Wschód - węzeł Koszalin Wschód, węzeł Bożepole Wielkie - węzeł Gdynia Wielki Kack.

Drogę ekspresową S7 na odcinkach: węzeł Żuławy Zachód - węzeł Elbląg Zachód, węzeł Miłomłyn Południe - węzeł Olsztynek Zachód, węzeł Rączki - węzeł Płońsk Północ, węzeł Tarczyn Południe - węzeł Głuchów, węzeł Radom Północ - węzeł Skarżysko-Kamienna Południe, węzeł Kielce Południe - węzeł Jędrzejów Północ, węzeł Jędrzejów Wschód - węzeł Wodzisław, węzeł Kraków Nowa Huta - węzeł Kraków Przewóz, Lubień (dawne połączenie z drogą krajową nr 7) - węzeł Zabornia.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TNXJR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rozmawiali o przyszłości kopalni, eksploatacja będzie kontynuowana
10 grudnia 2024
15.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]