REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 marca 2023 17:08 Polska Agencja Prasowa 1.5 tys. odsłon

Gospodarka: Orlen to jedna z najcenniejszych polskich marek

Obajtek zaznaczył, że w identyfikacji wizualnej spółki na potrzeby marketingowe wykorzystywana jest tylko nazwa Orlen i biało-czerwone logo przedstawiające stylizowaną głowę orła
fot: Orlen

Logo i nazwa Orlen nie ulegną zmianie - poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Zaznaczył, że nie ma ostatecznej decyzji, co do zmian w skrótowcu PKN i w jego rozwinięciu - Polski Koncern Naftowy. Ocenił jednak, że określenie naftowy nie odpowiada już zakresowi działalności firmy.

PKN Orlen poinformował we wtorek, że rozważa zmianę nazwy, ale tylko w odniesieniu do członu Polski Koncern Naftowy (PKN). Jak wyjaśnił zmiana ma odzwierciedlać strategię koncernu, który chce rozwijać się w kierunku nisko- i zeroemisyjnych źródeł energii. Pod koniec lutego br. spółka przedstawiła aktualizację strategii Orlen 2030.

 - Orlen to jedna z najcenniejszych polskich marek, którą będziemy dalej rozwijać zarówno w kraju, jak i zagranicą. Dlatego nazwa Orlen na pewno pozostanie, rozważamy jedynie zmianę w odniesieniu do PKN, czyli Polski Koncern Naftowy - poinformował PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

- Po przejęciu Grupy Lotos i PGNiG, a wcześniej Energi, jesteśmy koncernem mulitenergetycznym, z ambitnymi planami rozwoju w obszarze odnawialnych źródeł energii, elektromobilności, energetyki jądrowej i wodoru. Określenie aftowy nie odpowiada już ani zakresowi działalności Orlenu, ani naszym celom biznesowym - dodał.

Obajtek zaznaczył, że w identyfikacji wizualnej spółki na potrzeby marketingowe wykorzystywana jest tylko nazwa Orlen i biało-czerwone logo przedstawiające stylizowaną głowę orła.

- Te elementy nie zmienią się, dlatego ewentualna modyfikacja nazwy nie pociągnie za sobą konieczności rebrandingu. To oznacza, że cały proces będzie w zasadzie bezkosztowy - podkreślił Obajtek.

Zaznaczył, że nie ma jeszcze ostatecznej decyzji co do zmian w skrótowcu PKN i jego rozwinięciu. Prowadzone są analizy, a ich wyniki posłużą do opracowania wniosków do odpowiednich organów spółki. Dodał, że decyzja o zmianie nazwy musi być zaakceptowana nie tylko przez zarząd, ale również radę nadzorczą i walne zgromadzenie.

Daniel Obajtek nie wskazał konkretnej daty, kiedy to nastąpi.

- Jest jeszcze za wcześnie na podawanie terminów, ale na pewno będziemy działać dynamicznie - zapewnił.

PKN Orlen podaje, że jest zintegrowanym koncernem multienergetycznym, prowadzącym działalność w Europie Środkowej i Kanadzie. Zapewnia energię i paliwa ponad 100 milionom Europejczyków, a jego produkty dostępne są w blisko 100 krajach na 6 kontynentach. W skład Grupy PKN Orlen wchodzą m.in. Energa, Grupa Lotos, PGNiG, Anwil. Spółka ma rafinerie w Polsce Czechach i na Litwie oraz produkcję petrochemiczną w Płocku. Spółka posiada też 3100 stacji paliw w regionie Europy Środkowo - Wschodniej oraz prowadzi działalność wydobywczą w zakresie ropy naftowej i gazu w Polsce i na Szelfie Norweskim. Koncern inwestuje obecnie w odnawialne źródła energii. Spółka podkreśliła, że energetyka odnawialna i nowoczesna petrochemia wytyczają drogę transformacji Grupy Orlen do 2030 roku.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono)
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ciekawy pomysł na pożegnanie z górnictwem
4 marca 2025
16 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]