Polacy uwielbiają zakupy w sieci. Kupujemy wszystko - od produktów spożywczych po elektronikę. Jednak to odzież, akcesoria do niej i obuwie cieszą się największą popularnością na rynku e-commerce. To ogromne pole do promocji firm z branży odzieżowej. Jak do tego wykorzystać klasyczny SMS?
Promocje i rabaty
Wielu z nas właśnie z tego powodu decyduje się na zapis do SMS-owego newslettera. Wysyłka indywidualnych kuponów rabatowych przyciąga uwagę odbiorców i jeszcze bardziej zachęca ich do zakupu u ulubionej marki. Takie akcje warto jednak nieco ulepszyć.
Najchętniej wykorzystywane będą promocje ograniczone czasowo - dostępne jeszcze przez kilka godzin czy dni. A wszystko ze względu na fakt, że SMS-y odczytujemy średnio kilkadziesiąt sekund po ich otrzymaniu. Jako sklep zwiększasz więc szanse, że odbiorca będzie chciał skorzystać z promocji, byleby tylko go nie ominęła. Wykorzystaj do tego kod rabatowy, a nawet umieść link w wiadomości, aby jeszcze bardziej zachęcić odbiorcę do kliknięcia.
Dodatkowo atrakcyjny rabat zwiększa szanse na sfinalizowanie niedokończonego zamówienia. Wystarczy wysłać SMS ze zniżką lub zaproponować dodatkowe produkty, np. akcesoria do wrzuconej w koszyku bluzy, aby poprawić sprzedaż w swoim sklepie i zwiększyć satysfakcję klientów.
Podobnie działają SMS-y wysyłane tuż po zakupie. Warto załączyć do nich spersonalizowane podziękowania, a także zachęcić do ponownych zakupów, dosyłając w SMS kod rabatowy na kolejne zamówienie.
Klub lojalnościowy dla stałych klientów
Klienci, którzy uczestniczą w klubie lojalnościowym, czują się wyróżnieni i bardziej związani z Twoją marką. Ty zaś możesz zadbać o stałe utrzymanie z nimi kontaktu na jak najwyższym poziomie. Spersonalizowane oferty, rabaty i informacje o nowych kolekcjach będą jak znalazł, jeśli tylko zadbasz o:
Życzenia — nie tylko urodzinowe
Od wielu marek wręcz spodziewamy się otrzymania życzeń urodzinowych i kolejnych ciekawych rabatów. Ty jednak możesz wyjść parę kroków do przodu i złożyć swoim klientom i klientkom życzenia z wielu innych okazji. Niech za przykład posłuży nam marka CCC, która w 2021 r. zdecydowała się na wysyłkę SMS z życzeniami na Nowy Rok. Cała akcja zyskała spory rozgłos w sieci i pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki.
Zadbaj o to, aby życzenia były spersonalizowane i ciekawie napisane. W tworzeniu takich kampanii pomoże Ci profesjonalna bramka SMS, przy pomocy której łatwo stargetujesz swoich odbiorców oraz zmierzysz efektywność swoich działań.
Informowanie o nowych kolekcjach i wyprzedażach
SMS-y marketingowe nie powinny być wysyłane zbyt często. Idealnym momentem na przypomnienie klientom o swoim istnieniu są nowe kolekcje oraz wyprzedaże starych. Dzięki temu zachęcasz odbiorców do odwiedzenia salonu stacjonarnego lub strony internetowej. W wiadomościach warto dodatkowo umieszczać kody rabatowe, a także skrócone linki, które przekierowują bezpośrednio na stronę sezonowej promocji.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.