PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 stycznia 2022 08:16 Polska Agencja Prasowa 1,251 odsłon

Polacy zaskoczeni podwyżkami rachunków; nie chcą płacić więcej za ochronę klimatu

63,03 procent badanych uważa, że zmiana cen była wyższa niż się spodziewali
fot: Pixabay.com

Polacy są zaskoczeni skalą podwyżek rachunków za prąd i gaz - wynika z sondażu United Surveys dla RMF FM i Dziennika Gazety Prawnej. Jednocześnie tylko 1/3 z nich jest gotowa płacić wyższe rachunki, żeby w ten sposób chronić klimat.

W sondażu zostało zbadane nastawienie Polaków do podwyżek rachunków za prąd i gaz.

63,03 procent uważa, że zmiana cen była wyższa niż się spodziewali. 5,3 procent respondentów odpowiedziało, że podwyżka była adekwatna do ich oczekiwań. 2,35 procent stwierdziło, że wzrost rachunków jest mniejszy, niż się spodziewali, a 29,32 proc. odpowiedziało - nie wiem/trudno powiedzieć.

Na pytanie, czy w związku z podwyżkami cen, rachunków i zmianami podatkowymi planują ograniczenia wydatków 63 proc. ankietowanych odpowiedziało, że tak. 26,7 proc. udzieliło odpowiedzi ie, a 10,3 proc. nie wiem/trudno powiedzieć.

Badani odpowiedzieli też na pytanie, czy są w stanie zaakceptować wyższe ceny, by chronić klimat. Tylko 6,71 procent stwierdziło, że zdecydowanie jest gotowa na taki krok, aczej tak stwierdziło 26,02 procent badanych.

Zdecydowana większość Polaków nie chce jednak płacić wyższych rachunków z tego powodu. Raczej nie odpowiedziało 25,72 procent badanych, a zdecydowanie nie 33,24 procent - razem to ponad 58 procent Polaków, którzy nie akceptują takiego powodu wzrostu rachunków. Odpowiedzi nie wiem/trudno powiedzieć udzieliło 8,31 proc. badanych.

RMF FM wskazuje, że Polacy zmienili swoje nastawienie w tym temacie. Miesiąc temu na wyższe rachunki godziło się nieco ponad 40 procent badanych, a przeciwnego zdania było 47 procent - napisano.

Z sondażu wynika, że Polacy uważają, iż inflacja jest znacznie wyższa, niż wskazywałyby na to statystyki Głównego Urzędu Statystycznego. Według nich ceny towarów i usług konsumpcyjnych w ciągu roku wzrosły o prawie 30 proc. - pisze RMF FM.

Według Głównego Urzędu Statystycznego w grudniu ceny towarów i usług konsumpcyjnych były wyższe o 8,6 proc. niż przed rokiem.

United Surveys zapytało Polaków, o ile ich zdaniem średnio wzrosły ceny w ciągu ostatniego roku. Średnia ze wszystkich podanych odpowiedzi wyniosła 27,3 proc., czyli ponad trzykrotnie więcej niż statystyki GUS-u.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • USRCJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,400 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]