Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 września 2021 Polska Agencja Prasowa

PKP Intercity unowocześni swoją flotę o 26 składów

Pojazdy zaprezentowano w środę w Gdańsku podczas 14. Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako
fot: amberexpo.pl

12 nowych składów, wyprodukowanych przez Stadler Polska oraz 14 zmodernizowanych przez konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki oraz PESA Bydgoszcz, zasili tabor PKP Intercity.

Oba pojazdy zaprezentowano w środę w Gdańsku podczas 14. Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako.

- Dziś marzenia się spełniają. A jeszcze 6-7 lat temu pracownicy PKP Intercity mieli tylko marzenia, ale nie mieli nadziei na to, że ten tabor podstawowy, który służy do przewozu pasażerów będzie taborem nowoczesnym, komfortowym i bezpiecznym. I to wszystko ulega zmianie. Dziś możemy zakomunikować, że PKP wzbogaca się kolejne zespoły trakcyjne - powiedział podczas pokazu pociągów minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT od Stadler Polska będą dostosowane do prędkości 160 km/h.

Pudła pojazdów są wykonane z aluminium, dzięki czemu są lżejsze niż stalowe. Niższa masa oznacza mniejsze zużycie energii, a także niższe koszty eksploatacji. Dzięki wyposażeniu w system ETCS nowe pociągi zapewniają również najwyższy poziom bezpieczeństwa. Pojazdy posiadają też nowoczesny system izolacji wnętrza. Wygłuszenie akustyczne skutkować będzie mniejszą emisją hałasu, co wpłynie na wzrost komfortu podróży.

Pojazdy mają 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy. Pod względem technicznym nowo są zbliżone do pojazdów FLIRT ED 160, które obecnie kursują w PKP Intercity.

Pierwsze dwa składy FLIRT zaczną wozić podróżnych w najbliższych miesiącach. Wszystkie jednostki mają trafić do PKP Intercity w ciągu 48 miesięcy od podpisania kontraktu tj. do sierpnia 2023 roku.

Łącznie, siedlecka fabryka Stadler Polska ma dostarczyć PKP Intercity 12 nowych pojazdów, a wartość całego kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto.

Tabor PKP Intercity powiększy się także o zmodernizowane składy ED74.

Do przewoźnika w najbliższym czasie trafią pierwsze dwa z 14 elektrycznych pojazdów ED74, które modernizuje konsorcjum Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki oraz PESA Bydgoszcz. Wartość zamówienia wynosi 274,8 mln zł brutto.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

Google-ad id 19
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JFSNT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu