Ok. 37 km tras dla rowerów ma powstać w Gliwicach do 2022 r. - zapowiedział w czwartek miejscowy samorząd. Obecnie w mieście jest ponad 120 km takich tras.
Jak przekazał w czwartkowym biuletynie gliwicki magistrat, w ub. roku lokalna infrastruktura przyjazna rowerzystom rozrosła się: wybudowano 7,72 km nowych dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych i 7,5 km nowych dróg technicznych dla rowerów i maszyn rolniczych, ponadto wyremontowano około 1,25 km dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych.
Postawiono też 102 nowe stojaki rowerowe, w tym 14 zadaszonych, a także 4 nowe stacje naprawcze. Zniesiono zakaz ruchu rowerowego na Rynku i w Parku Chrobrego, powstał też pas kontraruchu na ul. Floriańskiej.
Z czwartkowej informacji samorządu wynika, że obecnie rowerzyści mogą na terenie Gliwic korzystać z ponad 120 km tras; w sumie do końca 2022 r. ma przybyć kolejnych ok. 37 km.
W tym roku powinien być gotowy m.in. ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Kujawskiej, Jana Pawła II i Nowy Świat, kontynuowany będzie też remont alei Sikornik. Etapowo będzie realizowana budowa ciągu pieszo-rowerowego w śladzie tzw. Noworybnickiej (od ul. Nowy Świat do Toruńskiej). Dotychczas opracowano dokumentację ciągu pieszo-rowerowego równoległego do ul. Rybnickiej od ul. Toruńskiej do obwodnicy.
Do końca 2022 r. ma powstać odcinek zachodniej obwodnicy miasta od ul. Sowińskiego do ul. Daszyńskiego, wraz z drogami technicznymi, którymi będą mogli poruszać się rowerzyści oraz ciąg pieszo-rowerowy od ul. Jagiellońskiej do ul. Błogosławionego Czesława.
Trwają przygotowania do budowy kolejnego odcinka trasy rowerowej łączącej Centrum z Sośnicą. Jeśli procedura przetargowa przebiegnie sprawnie, mógłby on zostać oddany do użytku jeszcze w tym roku.
Również w tym roku powinna też zostać wykonana dokumentacja zagospodarowania terenu przy projektowanym przystanku kolejowym Gliwice Kopernik (rejon ul. Perseusza) z przystosowaniem go do potrzeb rowerzystów. Przy przystanku powstaną m.in. parkingi rowerowe i stacja napraw rowerów.
Opracowywane są projekty tzw. ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ul. Strzelców Bytomskich (od ul. Narutowicza do ul. Jachtowej) wzdłuż ul. Toszeckiej (od ul. Wakacyjnej do zjazdu do McDonald's) oraz wzdłuż ul. Chorzowskiej (od skrzyżowania z ulicami Zabrską, Poniatowskiego i Dąbrowskiego do skrzyżowania z łącznicą DK88 i ul. Knurowską w Zabrzu).
W trakcie opracowania jest także projekt ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kłodnicy od ul. Orlickiego do Staromiejskiej. Ponadto powstaje koncepcja budowy odcinka od ul. Nowy Świat do ul. Kochanowskiego. W planach jest modernizacja nawierzchni szlaku rowerowego w rejonie Lasu Łabędzkiego, od ul. Granicznej do Bażanciej - miasto jest w trakcie pozyskiwania praw do dysponowania gruntami.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.