W drugim kwartale br. PKN Orlen osiągnął najwyższy w swej historii wynik sprzedaży detalicznej. Wynik 677 mln zł oznacza wzrost rok do roku na poziomie 18 proc. - poinformował w piątek koncern. Zarząd potwierdził, że nie zamierza przerzucać na klientów koszty tzw. opłaty emisyjnej.
Jak podkreślił w piątek wiceprezes koncernu ds. rozwoju Zbigniew Leszczyński, PKN Orlen wypracował EBIDTA LIFO na poziomie 2,1 mld zł, mimo bardzo trudnej sytuacji makroekonomicznej, czyli drożejącej ropy naftowej. Średnia cena ropy Brent wzrosła o ok. 50 proc.
Z kolei Rafał Warpechowski dyrektor wykonawczy ds. planowania zaznaczył, że detal - w którym poprawiły się wszystkie parametry - jest bardzo silnym segmentem biznesu Orlenu i "z kwartału na kwartał poprawia swoje wyniki.
Przedstawiciele zarządu nie ukrywali, że na wyniki te coraz większy wpływ ma działalność pozapaliwowa. Zbigniew Leszczyński powiedział, że spółka zdobywa coraz większe kompetencje w działalności pozapaliwowej. Przyznał, że sklepy przy stacjach benzynowych korzystają na ograniczeniu handlu w niedzielę. - Podczas niedziel niehandlowych widać wyraźny wzrost zainteresowania produktami pozapaliwowymi (...) od kwietnia br. obserwujemy wzrosty - przede wszystkim na produktach sezonowych np. piwie, napojach, lodach - mówił.
Koncern jest przygotowany, by w niehandlowe niedziele móc zaspokajać potrzeby klientów - na stacjach pojawiają się artykuły pierwszej potrzeby - mąka, cukier, jajka, pieczywo. Wzrośnie znaczenie produktów regionalnych na stacjach PKN - będą one pozyskiwane od miejscowych rolników i producentów i mają być kierowane do bardziej świadomych klientów, którzy chcą wiedzieć co jedzą - i jak mówił Leszczyński - oczekują polskich produktów na stacjach. Jeszcze w trakcie konferencji wynikowej rzeczniczka firmy Joanna Zakrzewska poinformowała na twitterze, że podczas jej trwania, na stacjach koncernu sprzedano blisko 400 tys. litrów paliwa, ale i ponad 2 tys. kaw.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.