Kojarzące się ze współpracą, nowoczesnością, smart city, pokazujące potencjał gospodarczy i intelektualny oraz - po prostu – miejsce, gdzie dobrze się żyje, mieszka, uczy, pracuje i spędza wolny czas. To tylko kilka z kryteriów, które powinno spełnić logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. W piątek, 29 czerwca, został ogłoszony międzynarodowy konkurs na jego opracowanie - poinformowały portal netTG.pl służby prasowe GZM.
- Nie chcemy się zamykać na żadne koncepcje i propozycje. Konkurs daje nieograniczoną możliwość wszystkim artystom-grafikom do przedstawienia nam swoich pomysłów na to, jak wizualna prezentacja Metropolii powinna wyglądać – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, który będzie jedną z siedmiu osób, zasiadających w komisji konkursowej.
W jej skład wejdą m.in. Przemo Łukasik z medusa group, dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.
- Wyzwanie przed projektantami spore, bo muszą znaleźć spójny klucz łączący w jedno wszystkie 41 miast i gmin, tworzących Metropolię. Chcemy też, żeby nasze logo zrywało z pewnymi, wciąż niestety funkcjonującymi, stereotypami i pokazywało potencjał naszego obszaru takim, jakim jest w rzeczywistości. Metropolia GZM to największa metropolia w Europie Środkowej, o olbrzymim potencjale gospodarczym, społecznym, intelektualnym, komunikacyjnym i kulturalnym – dodaje Karolczak.
W regulaminie konkursowym projektanci mogą znaleźć również pewne wskazówki, podpowiadające z jakimi wartościami logo Metropolii powinno się kojarzyć.
- Współpraca, otwartość, nowoczesność, różnorodność, tolerancja, potencjał intelektualny i gospodarczy, dbałość o środowisko naturalne, smart city – wylicza Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej.
- Chodzi o to, żeby logo było świeże, ale jednocześnie eleganckie, proste i funkcjonalne. Tak, abyśmy mogli je prezentować zarówno podczas lokalnych imprez, jak i podczas największych, światowych wydarzeń biznesowych – zaznacza.
Konkurs został podzielony na dwa etapy. Pierwszy z nich potrwa do 13 lipca. Do tego czasu autorzy mogą przysyłać swoje portfolio, które musi zawierać co najmniej trzy dowolne projekty logotypów. Zgłoszenia można wysyłać mailowo (tytuł maila „Konkurs Logo GZM”. Dołączone pliki mogą mieć nie więcej niż 15 MB) na adres promocja@metropoliagzm.pl lub pocztą tradycyjną na adres „Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, ul. Barbary 21 A, 40-053 Katowice” (z dopiskiem „Departament Promocji i Komunikacji Społecznej – Konkurs Logo”). Należy pamiętać, że wybierając tę ostatnią możliwość, liczy się data rzeczywistego wpływu do Urzędu Metropolitalnego.
Kto może wziąć udział w konkursie? Osoby pełnoletnie, projektanci, podmioty gospodarcze, zajmujące się projektowaniem, grafiką, tworzeniem identyfikacji wizualnej oraz studenci kierunków projektowych.
Do 24 lipca powinniśmy poznać pięć najlepszych zgłoszeń. Ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, podczas którego ich zadaniem będzie przygotowanie już projektów logotypów Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Będą mieć na to czas do 26 sierpnia. Ogłoszenie wyników zaplanowano na 28 sierpnia.
Każda z osób lub firm, zaproszonych do tego etapu, otrzyma 3 tys. zł nagrody. Natomiast zwycięzca całego konkursu otrzyma dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję wykonania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.