Polska Grupa Górnicza tworzy system zachęt dla pracowników. Jednym z elementów programu motywacyjnego ma być karta lojalnościowa. Poinformował o tym Piotr Bojarski, wiceprezes spółki, podczas XXVII Szkoły Eksploatacji Podziemnej w Krakowie.
- Mamy 43 tys. pracowników, to bardzo duża grupa. Szukamy firm, które podejmą z nami współpracę. Chcemy stworzyć kartę lojalnościową z rabatami do wykorzystania w różnych sieciach - mówi wiceprezes Bojarski.
Bonusy pozapłacowe mają w PGG wzmocnić identyfikację i więź pracowników z firmą, a także pomóc w pozyskiwaniu nowych pracowników.
Obecny rynek pracy to rynek pracownika, a zarobki w górnictwie nie są już tak atrakcyjne jak przed laty. Spółki górnicze muszą zabiegać o dobrych fachowców i zapobiegać ich odpływowi. To zresztą nie tylko ich problem.
Dodatkowe profity oferuje już większość firm. I tak np. pracownicy Biedronki mogą bezpłatnie zaszczepić się na grypę i skorzystać z badań profilaktycznych. Ich dzieci dostają paczki, a oni sami karty Multisport, karty rabatowe i dopłaty do posiłków w firmie. W Lidlu pracownicy mogą liczyć na prywatną opiekę zdrowotną (także dla rodzin), udział w badaniach profilaktycznych, kartę Multisport, ubezpieczenie na życie, wyprawkę dla pierwszoklasisty, świąteczne prezenty (także dla dzieci).
Zatrudnieni w IKEA dostają dofinansowanie do funduszu emerytalnego, premie związane z wynikiem finansowym firmy, indywidualnie dopasowane pakiety świadczeń (np. zajęcia sportowe, masaże, książki, bilety do teatru), ubezpieczenie, prywatną opiekę medyczną, zniżki pracownicze, bony świąteczne i nagrody związane ze stażem pracy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.