REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
28 lipca 2017 15:25 Portal gospodarka i ludzie : : autor: WIG 10 tys. odsłon

Transport: umowa na przewóz barkami 125 tys. t węgla z Gliwic

Na nabrzeżu w ŚCL węgiel z wagonów samowyładowczych trafia na barkę, która płynie w zestawie z pchaczem Tur (na Kanale Gliwickim śluzy mieszczą pojedynczą barkę i pchacza, na Odrze - dwie)
fot: ŚCL Gliwice

Umowę na transport barkami drogą wodną przez Kanał Gliwicki i Odrę 125 tys. t węgla z kopalni Sośnica (Polska Grupa Górnicza) do Elektrociepłowni Wrocław Kogenrencja SA podpisał w piątek (28 lipca) przewoźnik - spółka OT Logistics oraz Śląskie Centrum Logistyki, zarządzające portem w Gliwicach.  

O transakcji poinformowali podczas briefengu o Programie dla Śląska w Katowicach wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński i wojewoda Jarosław Wieczorek.

Przypomnijmy, że w piątek 14 lipca z Gliwic wyruszył w drogę na 6 barkach pierwszy po 5 latach próbny transport 2 tys. t węgla. Przewóz do Wrocławia na dystansie ok. 200 km, z wykonaniem ponad 20 śluzowań (z czego sześciu na Kanale Gliwickim), trwał półtorej doby. Standardowe barki pływające po Kanale Gliwickim maja pół tysiące ton ładowności przy zanurzeniu 1,4 m. Niestety dno drogi wodnej między śluzą Dzierżno a podejściem do portu w Gliwicach Łabędach jest na tyle zamulone, że jednostki nie mogą zanurzać się głębiej, niż na 1,15 m. Dlatego na razie do ładowni barki w Gliwicach wsypuje się tylko ponad 300 t węgla. Do końca roku kosztem 50 mln zł dno zostanie pogłębione, aby umożliwić wykorzystanie pełnej ładowności jednostek.  

- Próbny transport zakończył się powodzeniem, a po dzisiejszym zawarciu umowy żegluga śródlądowa na stałe wraca do gliwickiego portu - powiedziała portalowi górniczemu nettg.pl Anna Piaszczyk, kierownik Działu Marketingu ŚCL w Gliwicach.

Nowo zawarty kontrakt pomiędzy Śląskim Centrum Logistyki S.A. i OT Logistics S.A. zakłada dostawę  ok. 20 tys. t  węgla miesięcznie z Gliwic do Elektrociepłowni we Wrocławiu. Operacje potrwają do końca roku.

W gliwickim porcie rozpoczyna się Odrzańska Droga Wodna łącząca Górny Śląsk z portami morskimi Szczecina i Świnoujścia. ODW łączy się też z siecią kanałów Europy Zachodniej.

Obietnicę uruchomienia transportu węgla z Górnego Śląska do Opola i Wrocławia zapowiedział podczas niedawnej wizyty w gliwickim porcie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, w obecności wiceministra energii Grzegorza Tobiszowskiego, wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka i prezydenta Gliwic Zygmunta Frankiewicza (miasto jest większościowym udziałowcem portu). Aktualny potencjał przeładunkowy portu to ok.1,5 mln t rocznie a docelowo 3 mln t.

Elektrociepłownia Wrocław Kogeneracja położona nad kanałami miejskimi na osiedlu Nadodrze, której początki sięgają XIX w., jest przystoswana do zaopatrzenia w węgiel z wody. Paliwo żurawiami wyładowuje się na skład w specjalnej przeładowni opodal Portu Miejskiego. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • sajgon 30 lipca 2017 12:40:49
    Profile Avatar

    Moze faktycznie cos sie zmieni,ale potrzeba czasu,koryto odry jest tak zamulone ze moga plywac statki pasazerskie,pamietam czasy barek o tonazu 500t ale potrzebne stocznie i nawigacja,to bylo tyle lat zaniedbao

  • KEEQU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
33.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]