Koncern Nexteer Automotive rozpoczął w Tychach budowę nowego zakładu. Początkowo ma to być powierzchnia magazynowa, potem obiekt ma być wyposażany w maszyny i infrastrukturę do produkcji elektrycznych układów kierowniczych. Obok powstanie też minitor testowy.
Jak przekazał PAP w piątek rzecznik Nexteer Automotive na Europę Piotr Dembiński, rozplanowana na pięć lat inwestycja wiąże się z rozwojem coraz powszechniej wykorzystywanej przez producentów samochodów technologii elektrycznych układów kierowniczych (tzw. EPS - Electric Power Steering).
Budowany kosztem ok. 25 mln zł obiekt o powierzchni niemal 10 tys. m kw. ma być gotowy w pierwszym kwartale 2016 r. Stanie obok działającego od 1997 r. zakładu firmy w Tychach.
- Nasz nowy zakład będzie początkowo powierzchnią magazynową, jednak z potencjałem przekształcenia go w niedalekiej przyszłości w zakład produkcyjny - wskazał dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive Dariusz Bizacki. - Pierwszy od wielu lat wzrost sprzedaży samochodów w Europie w 2014 r. i przekładające się na to zwiększenie zapotrzebowania na układy EPS, to bardzo pozytywne sygnały płynące z rynku. Fakt, że od 1999 r. wyprodukowaliśmy globalnie już 30 mln elektrycznych systemów, a zapotrzebowanie na nie nieustannie wzrasta sprawił, że zdecydowaliśmy się dalej inwestować w technologię EPS, a tym samym w nowe obiekty.
Wraz z budową nowego obiektu Nexteer zdecydował o utworzeniu przylegającego do niego minitoru testowego, który będzie służył do sprawdzania najważniejszych właściwości elektrycznych układów kierowniczych, m.in. ich głośności, precyzji prowadzenia czy wibracji.
Firma akcentuje, że ponad połowa z wyprodukowanych przez nią od 1999 r. 30 milionów systemów EPS zjechała z linii produkcyjnych w Gliwicach i Tychach. Według jej danych obecnie dostarcza technologie EPS m.in. do 25 proc. małych samochodów powstających w Europie.
Obecnie zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują ok. półtora miliona takich układów kierowniczych rocznie, m.in. dla Alfy Romeo MiTo, Fiata 500, Opli Adam, Corsa i Insignia czy Citroenów C3 i DS3. Polskie zakłady firmy dostarczają też układy EPS dla pierwszego w pełni elektrycznego modelu BMW - i3.
Nexteer przekonuje, że systemy EPS pozwalają m.in. na zmniejszenie emisji CO2 o 8g/km oraz na zmniejszenie zużycia paliwa do 6 proc. Firma szacuje, że dzięki temu od 1999 r. kierowcy samochodów wyposażonych w jej elektryczne układy kierownicze mogli zaoszczędzić ponad 11 mln litrów paliwa.
Zakłady w Tychach i Gliwicach, w których pracuje ponad 1150 osób, są jednymi spośród 20 fabryk Nexteer Automotive na świecie. Łącznie produkują one ok. 3 mln układów i kolumn kierowniczych, w tym niemal 1,5 mln układów EPS rocznie. Przy tyskiej fabryce - jednym z największych zakładów firmy pod względem zatrudnienia i wielkości produkcji - działa centrum inżynieryjne.
Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Wśród klientów koncernu są m.in. General Motors, FCA, Ford, Toyota, PSA oraz producenci z Indii i Chin.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Wyzysk pracowniczy! Wyzysk i jeszcze raz wyzysk! Zarobki roczne nangranicy minimalnej plasy! Dziadostwo do kwadratu!
Wyzysk pracowniczy! Wyzysk i jeszcze raz wyzysk! Zarobki roczne nangranicy minimalnej plasy! Dziadostwo do kwadratu!