Grupa Kopex dosatrczy swoje produkty do kopalń zlokalizowanych w Kuźnieckim Zagłębiu Węglowym. Łączna wartość trzech umów podpisanych na rynku rosyjskim to ponad 28 mln euro, czyli ponad 113 mln zł - poinformowało portal górniczy nettg.pl biuro prasowe spółki.
Przedmiotem kontraktów jest dostawa dwóch kombajnów ścianowych KSW460-NE. Pierwszy z nich, jako element kompleksu ścianowego, razem z obudową ścianową i wyposażeniem elektrycznym trafi do kopalni Bierezowska (UKSK).
Drugi kombajn wraz z wyposażeniem elektrycznym, w tym systemami wizualizacji i automatyzacji, zostanie wysłany do kopalni Jubilejna (Topprom). Przedmiotem trzeciej umowy jest natomiast dostawa przenośnika ścianowego typu Rybnik 750 do kopalni Połosuchińska.
- Wszystkie trzy kontrakty podpisaliśmy w okresie od lutego do kwietnia - powiedział prezes Grupy Kopex Józef Wolski.
- Po ubiegłorocznym zastoju obserwujemy ożywienie na rynku rosyjskim. Nasi partnerzy dostrzegają konieczność inwestowania w wysokowydajne maszyny i urządzenia. Bardzo się cieszę, że produkty Grupy Kopex są na tym rynku doceniane - dodał szef Grupy Kopex.
Podpisane kontrakty oznaczają istotne zwiększenie backlogu Grupy Kopex na rynku rosyjskim, który na koniec czwartego kwartału 2014 roku wynosił 4,8 mln zł. Wszystkie umowy zostaną zrealizowane w drugiej połowie 2015 r. Przedmiot największej umowy będzie dostarczony do kopalni Bierezowska do końca września br.
Kontrakty zawarły polskie spółki należące do Grupy Kopex za pośrednictwem działającej w Nowokuźniecku spółki Kopex Sibir. Założona w 2010 r. spółka ma za zadanie nie tylko reprezentowanie Grupy Kopex na rynku rosyjskim, ale również obsługę aftermarket pracujących już na rynku rosyjskim maszyn i urządzeń Kopeksu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
hah 460 NE proponuje rosjaonm zaopatrzyc sie w duzo zapasow nastepujacych czesci: - kola Z8 i Z9 - uszczelnienia olejowo/wodne (zimery), rurki wodne uszczelnienia olejowe od strony organu, uszczelnienia szambana - powyzej 1,5roku fedrunku w kompletne kola Z-40 - uszczelnienia miedzykmorowe (miedzy 2 a 3 komora) - uszczelnienia olejowe 1szego stopnia przekladni szybkobieznej (za silnikiem) ogolnie niech sobie kupia duuuuuuuuuuuuzo uszczelnien bo w zabrzu mieli fantazje projektujac ten kombajn i chyba zaden na swiecie nie ma tylu uszczelnien co wlasnie ten
Brawo Kulczyk Brawo Uszko tak załatwiliście polskie górnictwo!