REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 grudnia 2012 14:58 Polska Agencja Prasowa 1.9 tys. odsłon

Śląskie: miliony na torowiska w Bytomiu i Zabrzu

Kosztem blisko 6 mln zł do połowy przyszłego roku zmodernizowane będą ważne odcinki torowisk tramwajowych w Bytomiu i Zabrzu. W czwartek spółka Tramwaje Śląskie podpisała w tej sprawie kontrakt z firmą Skanska.

Kontrakt jest częścią dużego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w śląsko-zagłębiowskiej aglomeracji. Do końca 2014 r. modernizacja obejmie w sumie ok. 46 km torów. Wszystkie nowe torowiska będą wykonane sposobem tłumiącym wibracje i hałas. Większość prac torowych ma być prowadzona z zachowaniem ruchu co najmniej po jednym torze.

W ramach podpisanej w czwartek umowy, w Bytomiu Skanska zmodernizuje torowiska na ulicach Powstańców Warszawskich i Moniuszki, ul. Katowickiej (od Jagiellońskiej do pl. Kościuszki) i przejazd przez ul. Zabrzańską w rejonie hali sportowej. W Zabrzu firma zmodernizuje torowisko na ul. Bytomskiej - od ul. Chrobrego do Drzymały.

- Do najważniejszych zadań wykonawcy należy rozbiórka oraz przebudowa istniejących torowisk, dostosowanie sieci trakcyjnych, wymiana nawierzchni torów i rozjazdów oraz odwodnienie. Skanska przebuduje też sieci elektroenergetyczne, teletechniczne i wodociągowe oraz gazociąg. Na zakończenie zadba o zagospodarowanie i urządzenie terenu - poinformował rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada.

Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że dzięki modernizacji torowisk poprawi się jakość przewozów, zwiększy się komfort pasażerów i ich bezpieczeństwo.

- Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technologicznym - m.in. otuliny z profili gumowych tłumiących drgania - zredukowane zostaną uciążliwości pasażerów i mieszkańców domów położonych w bezpośrednim sąsiedztwie torów. Będzie ciszej, szybciej i wygodniej - zapewnił rzecznik.

Taka technologia została już zastosowana na torowisku ulic Gliwickiej i 1 Maja w Katowicach. W październiku br. rozpoczęła się przebudowa torowiska tramwajowego o długości ok. 1,6 km w ścisłym centrum Katowic, na ul. 3 Maja. Prócz tego sukcesywnie przebudowywane będą fragmenty torowisk w Katowicach: przy osiedlu Tysiąclecia, w dzielnicy Szopienice oraz na ul. Kościuszki i al. Korfantego.

W Zabrzu roboty będą prowadzone wzdłuż ul. 3 Maja i Wolności; w Chorzowie: ul. Armii Krajowej, Wolności oraz wzdłuż Katowickiej. W Rudzie Śląskiej wzdłuż ul. Zabrzańskiej oraz przy rondzie Unii Europejskiej; w Sosnowcu - wzdłuż 3 Maja, Sobieskiego, Piłsudskiego i Małachowskiego, a ponadto w śródmieściu Bytomia.

W ramach projektu powstanie dwutorowa linia tramwajowa łączącą Katowice z Sosnowcem oraz dwutorowa linia tramwajowa w Bytomiu od granicy ze Świętochłowicami do skrzyżowania z ulicą Zabrzańską. Projekt zakłada też modernizację 61 przystanków.

Ponadto przewidziano gruntowną modernizację 75 tramwajów typu 105 N i zakup 30 nowych pojazdów. Na mocy rozstrzygniętego niedawno przetargu w ciągu ponad dwóch lat, kosztem przeszło 200 mln zł, dostarczy je bydgoska Pesa.

Wszystkie prace mają zakończyć się do końca 2014 r. i kosztować szacunkowo ok. 328 mln zł netto. Wartość całego projektu (modernizacja infrastruktury oraz remont i zakup nowych tramwajów, a Tychach trolejbusów) to niespełna 652 mln zł netto (801 mln zł brutto). Unijne dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko wyniesie ok. 385 mln zł (59 proc. kosztów).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YTVBE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy z wyższymi flapsami jeszcze w tym roku
17 grudnia 2024
26.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]