PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 listopada 2012 12:07 Polska Agencja Prasowa 4,588 odsłon

Gliwice: dworzec kolejowy będzie przebudowany?

Budynek gliwickiego dworca został wybudowany w latach 1924-1925
fot: ARC

Studium wykonalności, jakie ma być sporządzone na zlecenie PKP SA określi, czy możliwa jest przebudowa dworca w Gliwicach do połowy 2015 r., czyli w ramach obecnej edycji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ).

Chodzi o unijny projekt "Przebudowa kompleksu dworcowego Gliwice", który do ubiegłego tygodnia znajdował się na liście projektów rezerwowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). W opublikowanym w piątek uaktualnionym zestawieniu projektów POIiŚ gliwickie przedsięwzięcie znalazło się na liście podstawowej.

Zgodnie z założeniami, projekt miałby być realizowany w latach 2014-2015. Całość kosztów przewidziano na 170,8 mln zł, w tym 83,7 mln zł dofinansowania unijnego. Inwestor, czyli Polskie Koleje Państwowe SA, zaplanował m.in. przebudowę układu funkcjonalnego istniejącego budynku dworca oraz modernizację infrastruktury torowo-peronowej.

Według informacji PKP SA gliwicka inwestycja jest obecnie na początkowym etapie przygotowania. Jak przekazał PAP w czwartek Tomasz Kowalski z zespołu prasowego spółki, wpisanie projektu przebudowy dworca na listę projektów podstawowych POIiŚ otworzyło "drogę proceduralną dla rozpoczęcia tej modernizacji".

- Obecnie przygotowywany jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej otrzymaniu ogłoszony zostanie przetarg na studium wykonalności. Dopiero po tym etapie okaże się, czy możliwe jest zrealizowanie tego projektu jeszcze w tej perspektywie budżetowej programu. Oznaczałoby to zakończenie prac przed końcem czerwca 2015 r. - wyjaśnił Kowalski.

Przedstawiciele PKP SA zapewniają, że zależy im na wykorzystaniu unijnych środków mogących zasilić tę inwestycję, a prace trwają. "Bardzo intensywnie pracujemy nad tym, żeby wykorzystać finansowanie unijne przebudowy dworca w Gliwicach w jak najlepszym zakresie" - zapewnił Kowalski.

Obecny budynek gliwickiego dworca został wybudowany w latach 1924-1925. Według PKP SA średnio w ciągu roku korzysta z niego ponad 5,7 mln podróżnych. Obiekt w ostatnich latach nie był odnawiany. Niedawne, niezrealizowane plany PKP SA zakładały jego modernizację w latach 2011-2013. Koszty miały wynieść ok. 30 mln zł.

Zapowiadany wówczas zakres prac miał obejmować budynek dworca wraz z placem dworcowym. W ramach tych prac przewidywano m.in. odnowienie elewacji budynku wraz z wymianą drzwi i okien, wymianę instalacji, a także zmianę aranżacji przestrzeni ogólnodostępnych.

Wewnątrz obiektu planowano zmianę układu pomieszczeń ogólnodostępnych m.in. poprzez połączenie obu holi dworca - wykorzystywanych obecnie przez PKP i PKS. Zapowiadano też utworzenie nowej strefy oczekiwania dla podróżnych, wprowadzenie ujednoliconego systemu identyfikacji wizualnej i dostosowanie obiektu do potrzeb niepełnosprawnych.

Obecny projekt unijny - prócz przebudowy budynku dworca - obejmuje także infrastrukturę torowo-peronową i przejścia podziemne.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MCVLA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,312 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]