"Historia Pana Węgla" w wykonaniu serbskiego aktora Davida Viviena, który oprowadza widzów po miejscach, gdzie "czarne złoto" w najróżniejszych postaciach służy ludziom, została wybrana najlepszym czeskim telewizyjnym spotem reklamowym zrealizowanym w 2011 roku. Spółka węglowa OKD zdobyła za to nagrodę Złotej Pestki 2011.
- Wyszliśmy z założenia, że górnictwo można z powodzeniem promować i udało się. Wielu ludzi postrzega dziś na węgiel kamienny inaczej, niż przedtem - skomentował wyniki kampanii rzecznik OKD Vladislav Sobol.
Półminutowy spot emitowały w listopadzie i grudniu ubiegłego roku wszystkie telewizje nadające w Czechach.
"Złote Pestki" po raz siedemnasty rozdzieliło Stowarzyszenie Czeskich Agencji Reklamowych i Komunikacji Marketingowej (AČRA). W tym roku do konkursu zgłoszono 215 prac pochodzących z 45 czeskich i słowackich agencji. Laureata wyłoniło jury konkursowe złożone z profesjonalistów w dziedzinie reklamy - reżyserów, fotografików, operatorów filmowych, artystów plastyków i kompozytorów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.