Sponsoring tytularny rozgrywek Ekstraligi Żużlowej jest wynikiem realizacji strategii marketingowej Grupy Enea, w której speedway zajmuje naczelne miejsce. Sezon 2011 był pierwszym rokiem aktywności Enea jako sponsora na żużlowych arenach - dowiedział się portal nettg.pl z informacji przekazanych przez spółkę.
Firma jako sponsor generalny, rozpoczęła współpracę z reprezentacją Polski na żużlu, która w lipcu br. w Gorzowie Wielkopolskim wywalczyła po raz trzeci z rzędu drużynowy puchar świata. Enea była też sponsorem tytularnym dwóch turniejów z cyklu Speedway Grand Prix: w Toruniu i w Gorzowie oraz głównym sponsorem meczu Polska vs. Reszta Świata, który okazał się ukoronowaniem sezonu dla naszej reprezentacji.
Naszym celem w sezonie 2011 było rozpoznanie potencjału sportu żużlowego dla wzmocnienia pozycji rynkowej marki Enea. Udało nam się przeprowadzić kilka w naszej ocenie efektywnych działań, z których jesteśmy zadowoleni. Naszą ambicją jest rozwój polskiego żużla, stąd decyzja o rozpoczęciu współpracy z Ekstraligą Żużlową i kontynuacja współpracy z Reprezentacją Polski. Chcemy realnie przyczynić się do rozpropagowania tej dyscypliny w kraju, również poza ośrodkami żużlowymi, co nie będzie łatwe, ale jest możliwe, wymaga dobrych pomysłów, współpracy i konsekwencji w działaniu. Dzisiaj polski żużel potrzebuje wsparcia, które mu się należy, nie mamy w kraju drugiej dyscypliny, w której od lat odnosimy tak spektakularne sukcesy, to powód do dumy narodowej, który zamierzamy uświadomić Polakom - powiedział Paweł Oboda, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej Enea SA.
Teren aktywności biznesowej spółki w dużej mierze pokrywa się z żużlową mapą Polski, a w większości przypadków kibice drużyn Ekstraligi to klienci Grupy Enea. Dlatego też głównym celem działań marketingowych realizowanych w ramach sponsoringu tytularnego Ekstraligi będzie pozycjonowanie Grupy Enea jako strategicznego partnera sportu żużlowego. Działania marketingowe i promocyjne, realizowane w ramach kontraktu, będą zmierzały w kierunku zwiększenia zainteresowania Ekstraligą jako produktem sportowym.
Pozyskanie sponsora tytularnego przez Ekstraligę Żużlową jest kolejnym krokiem ku profesjonalizacji ligi pod kątem marketingowym. W ramach umowy Grupa otrzyma pakiet reklamowy rozgrywek Ekstraligi, które w sezonie 2012 relacjonowane będą na antenach TVP Sport. Sezon 2012 będzie pierwszym, w który Enea zadebiutuje jako sponsor tytularny rozgrywek, a jednocześnie będzie to pierwszy sezon od czasu powołania Ekstraligi Żużlowej, w którym do rywalizacji o Drużynowe Mistrzostwo Polski przystąpi aż 10 zespołów. To tej pory w rozgrywkach na najwyższym szczeblu rywalizowało 8 zespołów.
- Cieszę się, że Grupa Enea wybrała Polski Związek Motorowy oraz Ekstraligę Żużlową, jako partnerów strategicznych w obszarze marketingu sportowego. Jestem przekonany, że wejście Grupy Enea jako sponsora strategicznego najlepszej na świecie reprezentacji żużlowej, najlepszych zawodników i teraz najsilniejszej ligi żużlowej to słuszna decyzja. Wierzę, że współpraca rozpoczęta w sezonie 2011 przyniesie sponsorowi jak i rozgrywkom ligowym wymierne korzyści. Polski żużel jest dziś bardzo silny pod względem sportowym i mam nadzieję, że współpraca z takim sponsorem jak Grupa Enea przyczyni się do jeszcze większej profesjonalizacji tego sportu. Wierzę, że wspólnie uda nam się wykreować produkt, którym zainteresowani będą kibice w całej Polsce - powiedział Prezes PZM Andrzej Witkowski.
W lutym 2012 podczas wspólnej konferencji przedstawiciele Grupy Enea oraz PZM i Ekstraligi Żużlowej przedstawią szczegółowy plan współpracy sponsora tytularnego z Ekstraligą. Przedstawiony zostanie ponadto logotyp rozgrywek Enea Ekstraliga oraz plan działań marketingowo- promocyjnych związany z popularyzacją ligi.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.