Droga Regionalna z Raciborza do Pszczyny jest dla kierowców dobrodziejstwem. Innego zdania są mieszkańcy, których domy położone są obok ruchliwego odcinka tej drogi regionalnej.
W sąsiedztwie nowej trasy - jak mówią mieszkańcy Rybnika - panuje zbyt duży hałas, do tego ludzie narzekają na drgania i pył, zwłaszcza w domach położonych bliżej węzła.
Najgorzej mają mieć mieszkańcy dzielnicy Gotartowice w Rybniku. Tymczasem wkrótce zostanie oddany do użytku kolejny odcinek tej drogi – pomiędzy ulicami Wodzisławską a Sportową. Oddanie tej części drogi zaplanowano na sierpień tego roku. W ramach projektu powstały: bezkolizyjny węzeł przy Grota‑Roweckiego, rondo przy Sportowej, 4 obiekty mostowe, 5 przepustów dla zwierząt, nowoczesne oświetlenie, odwodnienie, przebudowa sieci i ekrany akustyczne.
Czy będą konieczne kolejne?
Rybnik badał natężenie hałasu na tym odcinku drogi rok temu. Wówczas nie stwierdzono, by normy zostały w jakimkolwiek stopniu przekroczone. Na razie nie ma odpowiedzi, kiedy kolejne badania natężenia hałasu zostaną wykonane. Wiadomo jednak, że testy będą realizowane. Jak przekonują władze Rybnika – w razie przekroczeń norm przy drodze pojawią się kolejne ekrany lub kierowcy będą musieli zwolnić.
Większa część rybnickiego odcinka Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna - ponad 10 km od granicy z Żorami do ul. Wodzisławskiej - została wybudowana dzięki środkom unijnymi. Oddano ją do użytku w kwietniu 2020 roku. Kosztowała 475 mln zł (w tym 290 mln zł to środki z UE). Pozostał do wybudowania 4-kilometrowy odcinek drogi od węzła wodzisławskiego na DK 78 do ronda na ul. Sportowej w Rybniku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.