TikTok chce podbić Europę zakupami „na żywo”, wprost w aplikacji. Ale prawdziwą rewolucję w e-handlu przyniosą boty AI – pisze „Rzeczpospolita”.
„TikTok rzucił wyzwanie platformom e-commerce – jego TikTok Shop, który pozwala na kupowanie w aplikacji, podczas oglądanej transmisji na żywo, ma wystartować nad Wisłą. Choć oficjalnie w planach ekspansji na najbliższe miesiące Polska nie widnieje, to (…) nasz kraj jest +na rozkładzie+” – informuje gazeta.
TikTok parę lat temu wszedł do Wielkiej Brytanii i w zeszłym roku jego Shop był najszybciej rozwijającą się platformę sprzedaży detalicznej online – swoje towary oferuje na niej ponad 200 tys. sprzedawców, w tym choćby Lidl. Usługa działa też w Irlandii, Hiszpanii, a od kwietnia we Francji, Włoszech i Niemczech.
„A to dopiero początek zmian w e-handlu. Prawdziwa rewolucja ruszy za sprawą sztucznej inteligencji. Amerykańskie badania firmy Emarketer pokazują, że już teraz 45 proc. robiących zakupy w sieci korzysta z chatbotów. A OpenAI uruchomiło właśnie możliwość kupowania wprost z ChatGPT” – podaje „Rz”.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.