REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 października 2024 06:00 Polska Agencja Prasowa

Polacy w aplikacjach zakupowych najchętniej kupują elektronikę

Wśród korzyści korzystania z aplikacji zakupowych najwięcej badanych wskazuje na prosty interfejs
fot: ARC

 Niemal 75 proc. badanych korzystających z aplikacji zakupowych najchętniej kupuje elektronikę, na kolejnym miejscu znalazła się odzież (40,3 proc.) i akcesoria samochodowe (31,40 proc.) - wynika z badania sieci sklepów Komputronik.

Według autorów badania, użytkownicy w bardzo zróżnicowany sposób korzystają z aplikacji zakupowych. Największy odsetek ankietowanych (17,81 proc.) używa aplikacji zakupowych kilka razy w miesiącu, a 13,98 proc. - kilka razy w tygodniu. Raz w miesiącu robi to 11,81 proc. badanych, natomiast raz w tygodniu 8,37 proc. Częściej niż raz dziennie uruchamia aplikację 11,32 proc. użytkowników, a raz dziennie czyni to 9,74 proc. Z aplikacji zakupowych nie korzysta co czwarty internauta - 26,97 proc.

Jak wynika z badania firmy Komputronik, najczęściej sprawdzamy lub porównujemy ceny (75,88 proc.). Ponadto, blisko połowa respondentów: szuka także informacji technicznych (46,09 proc.), sprawdza dostępność (45,82 proc.) i śledzi status zamówienia (45,42 proc.).

Badani najchętniej kupują w aplikacjach zakupowych elektronikę/technologie (73,85 proc.). Na kolejnym miejscu znalazła się odzież (40,3 proc.) i akcesoria samochodowe (31,40). Następne kategorie cieszyły się mniejszym zainteresowaniem; wśród nich można wymienić aplikacje obuwnicze (29,65 proc.), kosmetyczne (28,57 proc.), z artykułami sportowymi (23,58 proc.), z artykułami spożywczymi/FMCG (19,95 proc.), turystyczne (19,27 proc.), księgarnie/sklepy z książkami (18,87 proc.), z chemią gospodarczą (18,33 proc.), z kosmetykami/beauty (16,30 proc.), meblowe (13,34 proc.), zoologiczne (12,80 proc). oraz z zabawkami i artykułami dziecięcymi (8,49 proc.). Dodano, iż wyjątkiem są marketplace'y, uwzględniające wszystkie kategorie, z których korzysta, według deklaracji, 36,92 proc. badanych.

Autorzy badania podkreślili, iż - jeśli chodzi o wartościowe rzeczy - ankietowani kupują poprzez aplikację zakupową praktycznie wyłącznie elektronikę; wskazuje tak 61,99 proc. badanych. Inne kategorie, jak meble, rowery czy auta nie cieszą się taką popularnością.

Wśród korzyści korzystania z aplikacji zakupowych najwięcej badanych wskazuje na prosty interfejs (79,78 proc.) oraz personalizację zakupów (74,49 proc.). Rabaty wybiera mniej niż co drugi ankietowany (42,99 proc.). Istotniejsza jest możliwość śledzenia dostawy (44,61 proc.). Ponadto ankietowani wskazują na: możliwość sprawdzania i wystawiania opinii (40,83 proc.), bezpośredni kontakt z działem obsługi klienta / łatwiejszy kontakt (39,49 proc.), łatwiejsze i szybsze zwroty (28,57 proc.) oraz możliwość sprawdzania i wystawiania opinii (17,79 proc.).

Jak zaznaczyli autorzy badania, spośród owych rozwiązań w aplikacjach zakupowych ankietowani najczęściej wskazywali możliwość sprawdzania i wystawiania opinii (59,30 proc.). Co trzeci ankietowany (35,17 proc.) wskazał możliwość zakupu z odroczoną płatnością. Natomiast co czwarty (26,55 proc.) przedłużoną gwarancję. Nikłym zainteresowaniem wykazują się: zwroty - stary za nowy, które wybrało 12,80 proc. oraz wynajem produktów - jedynie 5,5 proc. wskazań.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 27 sierpnia - 17 września 2024 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1 016 osób. Ankieta zawierała 6 pytań - jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QLBUF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Spółka węglowa ogłasza dodatni roczny wynik finansowy
13 stycznia 2025
20.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]