REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 października 2020 17:32 Polska Agencja Prasowa

Woj. śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł

Województwa śląskie i opolskie będą nadal współpracowały przy organizacji komunikacji kolejowej pasażerskiej
fot: Koleje Śląskie

Samorząd woj. śląskiego chce, aby w trzech kolejnych latach pociągi należących do niego Kolei Śląskich obsługiwały trasę między Lublińcem a Kluczborkiem (Opolskie). W zamian woj. opolskie ma zamawiać w Przewozach Regionalnych kursy Opole - Częstochowa i Kędzierzyn-Koźle - Racibórz.

W sierpniu ub. roku radni woj. śląskiego przyjęli uchwałę ws. "powierzenia w rozkładzie jazdy pociągów 2019/2020 woj. opolskiemu zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego w kolejowych przewozach pasażerskich na liniach komunikacyjnych Racibórz - Kędzierzyn Koźle i Częstochowa - Opole".

Było to związane z ustaleniami z samorządem sąsiedniego woj. opolskiego, które w październiku ub. roku powierzyło woj. śląskiemu organizację przewozów na linii Lubliniec - Kluczbork.

Wcześniej na 50-kilometrowej trasie Lubliniec - Kluczbork kursowało po kilka par (kursów w obie strony) pociągów Przewozów Regionalnych: głównie w relacji Wrocław - Kluczbork - Lubliniec. Z kolei na 30-kilometrowej trasie Racibórz - Kędzierzyn Koźle w dni robocze kursowało ok. 10 par pociągów Przewozów Regionalnych.

Licząca ponad 90 km trasa Częstochowa - Opole nie była obsługiwana pociągami regionalnymi. Pociągi Przewozów Regionalnych od strony Opola nie docierały do Lublińca, dojeżdżając do miejscowości Kolonowskie i kończąc trasy w miejscowości Zawadzkie (na terenie woj. opolskiego).

Na podstawie analogicznych uchwał sejmików oba województwa zawarły porozumienie dotyczące wzajemnego powierzenia sobie przewozów na liniach Racibórz - Kędzierzyn Koźle, Lubliniec - Kluczbork i Częstochowa - Opole, które wygasa wraz z końcem obowiązywania rozkładu jazdy 2019/20, czyli 12 grudnia br.

Aby kontynuować współpracę na czas obowiązywania trzech kolejnych rozkładów jazdy (do grudnia 2023 r.), sejmik woj. śląskiego przyjął w poniedziałek kolejną uchwałę ws. powierzenia przewozów na liniach Racibórz - Kędzierzyn Koźle i Częstochowa - Opole. W uzasadnieniu uchwały przypomniano, że jeżeli województwa nie powierzyłyby sobie wzajemnie przewozów, pociągi mogłyby dojeżdżać tylko do ich granic.

Obecnie Koleje Śląskie uruchamiają w dni robocze sześć par pociągów Kluczbork - Oświęcim (przez Katowice, a Polregio dziewięć par pociągów Racibórz - Opole/Wrocław. Polregio trasę Częstochowa - Opole obsługuje obecnie pojedynczymi pociągami Wrocław - Częstochowa i Opole - Częstochowa, kursującymi jedynie w piątki i niedziele.

Woj. śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują Koleje Śląskie, a Przewozy Regionalne - 40 mln zł.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • BFYJP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
35 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]