Zmiany w organizacji ruchu przy budowie węzła przesiadkowego Sądowa w centrum Katowic zapowiedział w środę, 31 lipca, tamtejszy magistrat. Od czwartku wprowadzony zostanie jednokierunkowy ruch na przylegającej do węzła ul. Goeppert-Mayer. Inwestycja ma być gotowa w tym roku.
Chodzi o jeden z trzech budowanych obecnie centrów przesiadkowych w Katowicach. Umowę na budowę węzła Sądowa miasto podpisało w lutym ub. roku; pierwsze utrudnienia związane z inwestycją pojawiły się w lipcu ub. roku.
Jak przekazała w środę rzeczniczka katowickiego magistratu Ewa Lipka, w związku z postępami prac na przelotowej ul. Goeppert-Mayer, do której przylega inwestycja, od czwartku na odcinku od skrzyżowania z ul. Gliwicką do skrzyżowania z ul. Mikołowską wprowadzony zostanie na niej jednokierunkowy ruch - w stronę ul. Mikołowskiej.
- Kierowcy jadący od strony ul. Mikołowskiej w stronę Załęża będą musieli kierować się przez Plac Wolności - zaznaczyła Lipka.
Jak wyjaśniła, prace związane są z przebudową ul. Goeppert-Mayer oraz ul. Jana III Sobieskiego, a także wykonaniem sieci kanalizacyjnej oraz elektrycznej i teletechnicznej. Wszystkie prace przy ul. Goeppert-Mayer mają potrwać do listopada.
Węzeł Sądowa w centrum miasta, który za 56,9 mln zł realizuje Budimex, ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne. Węzeł ten będzie funkcjonował ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego, mieszcząc m.in. parking dla ok. 50 samochodów. Inwestycja powinna być gotowa do końca br.
Ostatnio zakończono tam montaż konstrukcji stalowej wiaty peronowej. Trwają prace związane z montażem paneli dachowych, podświetlanych listwami LED. W budynku obsługi podróżnych trwają wykończenia oraz prace związane z montażem urządzeń tzw. dolnego źródła ciepła.
W Katowicach trwa jeszcze budowa dwóch innych centrów przesiadkowych - Brynów i Zawodzie, które na południe i na wschód od centrum miasta ułatwią przesiadki z samochodów i autobusów na tramwaje. Niewielkie centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym Ligota funkcjonuje już od kilku miesięcy.
Węzeł Sądowa jest jedyną inwestycją I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dotowaną z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Pozostałe trzy (Ligota, Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
W drugim etapie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych powstać mają węzły park&ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna - położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.