W środę, 13 marca, Generalna Dyrkecja Dróg i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu rozbiórki wysepek PPO Pruszków w ciągu autostrady A2 pod Warszawą. Mimo powstania wysepek punkt poboru opłat nigdy w tym miejscu nie działał.
Jak poinformowali przedstawiciele GDDKiA po wykonaniu oznakowania poziomego i ustawieniu barier kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Ruch będzie odbywał się płynnie, bez ograniczenia prędkości tak jak obecnie. Zakończenie robót przewidziano na 30 czerwca br. Mimo powstania wysepek punkt poboru opłat nigdy w tym miejscu nie działał. Stanowiło to utrudnienie dla kierowców, którzy musieli zwalniać.
Zarządca drogi przekazał również informację o wyłonieniu najkorzystniejszej oferty w przetargu na poszerzenie A2 na odcinku od granicy z woj. łódzkim do w. Konotopa. "Jeśli nie wpłyną odwołania planujemy podpisać umowę z Transprojektem Gdańskim w kwietniu br. Czas realizacji to 19 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na terenie woj. mazowieckiego na długości ok. 43 km. Projektant wykorzysta pod dobudowę pasów ruchu szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu" - można przeczytac w komunikacie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.