Huta Pokój SA z Rudy Śląskiej wykona konstrukcję stalową mostu blachownicowego nad rzeką Wieprz w okolicach miejscowości Ryki, o łącznej masie ponad 1,5 tys. t. To jeden z elementów budowy drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów Zachód. Jest to odcinek od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km, którego generalnym wykonawcą jest firma PORR SA.
– Konstrukcja mostu blachownicowego jest bardzo ciekawa, ponieważ główne jego elementy są wykonane z blachownic, czyli dźwigarów, zbudowanych z blach połączonych w przekrój odpowiedni do wymagań konstrukcyjnych, usztywnionych żebrami – wyjaśnia Witold Wójcicki, prezes zarządu Huty Pokój SA.
Budowany w Hucie Pokój SA most składać się będzie z 54 elementów – belek głównych o średniej długości 20 metrów, o łącznej masie 1510 t. Całkowita długość mostu nad rzeką Wieprz w Rykach wyniesie około 186 metrów.
- To potwierdzenie naszych umiejętności budowania nawet tych najbardziej skomplikowanych konstrukcji stalowych. Dostrzegają to nasi kontrahenci, którzy coraz częściej korzystają z naszych możliwości – wyjaśnia Witold Wójcicki.
To kolejna ciekawa inwestycja z udziałem Huty Pokój SA. W ostatnim czasie rudzka wytwórnia była wykonawcą m.in. stalowej konstrukcji warszawskiej Rotundy PKO Banku Polskiego, a także części hali fabryki silników Mercedes-Benz w gminie Jawor pod Wrocławiem.
Odcinek drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów został podzielony na cztery części, które realizuje trzech wykonawców, w tym PORR SA. Łączna wartość inwestycji to ponad 2 mld zł. Według planów, z nowej trasy kierowcy mają zacząć korzystać w połowie 2019 roku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.