Od czerwca rusza pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach pocztowych w całej Polsce; na przełomie lipca i sierpnia br. klienci będą mogli zapłacić kartami w 4,7 tys. placówkach Poczty - poinformowała we wtorek (24 maja) Poczta Polska.
Spółka podpisała umowę z konsorcjum eService i PKO BP na dzierżawę terminali POS oraz obsługę transakcji kartami płatniczymi; w ramach umowy zainstalowanych zostanie 8,5 tys. terminali do obsługi kart płatniczych (POS) w 4,7 tys. placówkach sieci własnej Poczty Polskiej.
- To kolejna nowoczesna usługa jaką oferujemy wkrótce po wdrożeniu Mobilnego Listonosza. Zwiększamy zarazem dostępność naszych usług, co niewątpliwie wpłynie na wielkość sprzedaży oraz spełniamy oczekiwania klientów w zakresie obsługi płatności bezgotówkowych. Nie mam wątpliwości, że nasi klienci z zadowoleniem odbiorą nową opcję płatności i docenią wygodę, jaką daje możliwość płatności kartą w placówce - powiedział cytowany w informacji dyrektor Paweł Kopeć z PP.
- Dla nas to przed wszystkim ogromna satysfakcja, że potencjalnie największy gracz przyjmujący płatności kartami płatniczymi na polskim rynku zdecydował się skorzystać z naszych usług. To olbrzymie wyzwanie i zarazem odpowiedzialność, którym nasze organizacje niewątpliwie z korzyścią dla siebie oraz polskiego rynku sprostają - powiedział z kolei prezes eService Marek Paradowski.
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty Polskiej będą mogli m.in. zapłacić kartami Visa i MasterCard, w tym również w technologii bezstykowej, wypłacić gotówkę, doładować telefon komórkowy oraz zrealizować voucher.
Jak podkreśla operator pocztowy, wdrożenie płatności kartami to również działanie wpisujące się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.