Co najmniej przez trzy lata, począwszy od 1 marca, Poczta Polska będzie dostarczała korespondencję sądową. Od listopada firma testuje aplikację "Mobilny listonosz", która będzie wykorzystywana na potrzeby obsługi korespondencji sądów, a w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej.
Poczta Polska szacuje, że w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczy m.in. ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. Już od początku marca w obrębie 76 proc. kodów adresowych na terenie Polski doręczanie przesyłek sądowych będzie odbywało się z wykorzystaniem tabletów i dedykowanej aplikacji "Mobilny listonosz". Aplikacja jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Do końca sierpnia, zgodnie ze specyfikacją przetargową Poczta zapewni usługę EPO na obszarze 100 proc. kodów adresowych - poinformowała Poczta Polska w poniedziałek (29 lutego).
- 1 marca 2016 r. to będzie dobry dzień dla polskiego sądownictwa i Poczty Polskiej. Obsługa tego wrażliwego obszaru funkcjonowania państwa wraca do narodowego operatora - powiedział Łukasz Kulesza, odpowiedzialny za projekt "Mobilny listonosz" w Poczcie Polskiej.
"Mobilny listonosz" według zapewnień Poczty Polskiej w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług.
- "Mobilny listonosz" wraz z projektami przygotowującymi Pocztę Polską do obsługi kontraktu z Ministerstwem Sprawiedliwości to chyba najbardziej ambitny program w całej historii Poczty. Patrząc tylko na stronę informatyczną, widzimy że narzędzie to składa się z 17 różnych rodzajów komponentów. Jednak już dziś mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że dysponujemy rozwiązaniem, stanowiącym dobrą trampolinę w świat cyfrowy - podkreślił Tomasz Jeruzalski, dyrektor odpowiadający za programy kluczowe w Poczcie Polskiej.
Tablety pozwolą na świadczenie usług finansowych, przyjmowanie płatności za rachunki, sprzedaż usług ubezpieczeniowych, doręczanie przekazów pocztowych. To nie koniec możliwości - pracownicy Poczty będą mogli w terenie pozyskiwać leady sprzedażowe, budować bazy danych z wykorzystaniem geotagowania, przeprowadzać badania marketingowe i przyjmować elektroniczne płatności.
Co więcej, urządzenia mobilne pozwolą usprawnić pracę i ułatwią zarządzanie firmą. Listonosze będą mogli pobierać dane przed wyjściem w rejon doręczeń oraz rozliczać się z pracy po jej zakończeniu.
Projekt "Mobilny listonosz" obejmuje 4 etapy. Pierwszym z nich jest samo wprowadzenie aplikacji. Kolejne etapy otworzą szereg możliwości dla korzystających z usług Poczty Polskiej bez konieczności wychodzenia z domu m.in. nadawanie paczek u listonosza/kuriera, doładowanie telefonów komórkowych, czy doręczanie przekazów pocztowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.