W Katowicach trwa jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat. PKP PLK prowadzi kompleksową przebudowę węzła kolejowego w Katowicach, z torami, stacjami, peronami i licznymi obiektami inżynieryjnymi. Wkrótce kierowcy będą mogli skorzystać z drogi pod przebudowywanym wiaduktem nad ulicą Mikołowską.
W zakresie inwestycji Polskich Linii Kolejowych jest przebudowa torów, sieci trakcyjnej, stacji i przystanków oraz budowa nowej infrastruktury pasażerskiej. Realizujemy prace torowe na linii Mysłowice – Katowice Zawodzie – Katowice. Na stacjach Katowice Zawodzie, Katowice i Katowice Ligota oraz na nowym przystanku Katowice Brynów powstają perony. Roboty wykonywane są też na szlaku Katowice Muchowiec – Panewnik (linia 171).
Prace obejmą łącznie 140 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów
Jednym z najważniejszych elementów przebudowy jest nowy wiadukt nad ulicą ulica Mikołowską. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe, a uruchomienie przejazdu planowane jest już na styczeń 2026 roku. Kierowcy będą tu mogli korzystać z dwóch pasów w kierunku od autostrady A4 do centrum Katowic. Pełne otwarcie przejazdu nastąpi w kolejnych miesiącach. Dodatkowo przewidziano budowę tunelu i nowego przystanku, połączenie ma objąć dworzec kolejowy i przyszły dworzec autobusowy przy ulicy Sądowej, co ma stworzyć sprawny węzeł przesiadkowy.
Po udostępnieniu przejazdu pod wiaduktem na Mikołowskiej prace nie zakończą się, planowana jest kontynuacja modernizacji kolejnych obiektów; prace obejmują inne wiadukty, perony i torowiska. Modernizacja linii kolejowej E65 potrwać jeszcze około 2-3 lata.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.